search

Årets 10 mest læste på Journalisten: Radio24syvs død, exit-sager i DJ og Holch Povlsens børn

Her er de 10 artikler, der var mest læst på journalisten.dk i 2019

Radio og intern tumult i Dansk Journalistforbund fyldte markant hos Journalistens læsere i 2019.

Og så var der én gammel historie om pressefotos, der blev læst.

Her er de 10 mest læste historier på journalisten.dk i år.

1. Eksperter kritiserer B.T. for billeder af Holch Povlsens børn

At der var skarp kritik af B.T og Ekstra Bladet for at bringe billede af rigmanden Anders Holch Povlsens børn var årets topscorer.

Begge medier afviste kritikken.

Unikke sidevisninger: 33.968

Læs historien her.

2. Sådan bliver Loud som arbejdsplads

Lukningen af Radio24syv satte dagsorden.

Men især vinderen af DAB-udbuddet, Loud, var der mange, der gerne ville vide noget om.

Vi forsøgte at give svaret, da vi gravede ned i Louds ansøgning.

Unikke sidevisninger: 22.427

Læs historien her.

3. Satiriker om ’Den Korte Radioavis’: Problematisk at man smider en uskyldig under bussen

Inden Radio24syvs lukning satte ’Den Korte Radioavis’ medieverdenen i brand, da de lavede sjov med, at Henrik Sass Larsen angiveligt skulle have haft chemsex med en tidligere formand for SDU.

Direktør Jørgen Ramskov undskyldte for joken. Vi talte med satiriker Michael Schøt om, hvorfor joken var problematisk. Men også, hvorfor det er vigtigt at lave problematiske jokes.

Unikke sidevisninger: 9.166

Læs historien her.

4. Øjvind Hesselager stopper som ansvarshavende redaktør på Journalisten

Journalistens ansvarshavende redaktør, Øjvind Hesselager, fik på dagen for Journalistens sommerferie en frivillig fratrædelse.

Sagen førte senere til, at Lars Werge fratrådte, og at der kom et ekstraordinært delegeretmøde i DJ.

Unikke sidevisninger: 8.561

Læs historien her.

5. Rasende radiodirektør åbner op for 24syvs planer: ”Altså. Er der ikke en person med medieindsigt til stede?”

Jørgen Ramskov åbnede op for posen. Virkelig op.

To dage efter at Radio- og tv-nævnet vendte tommelfingeren ned for Radio24syv i kampen om at blive DAB-kanal, løftede Ramskov sløret for Radio24syvs planer.

Og gik i flæsket på nævnet, der ikke ville stille op til interview.

Unikke sidevisninger: 8.439

Læs historien her.

6. Journalist afslørede Cafe Hacks sponsorater – nu får han ubehagelige beskeder fra produceren

Som journalist på kulturprogrammet ’AK24syv’ afslørede Per Lysholt, at radioprogrammet ’Café Hack’ modtog penge fra lokale virksomheder uden at deklarere det som sponsorater. Det førte til, at programmet lukkede på DR.

Den dag i dag modtager han stadig trusler fra programmets producer.

Unikke sidevisninger: 8.075

Læs historien her.

7. Årets pressefotos – Se alle vinderne her

Vores artikel om årets pressefotos fra 2018 var sidste år den tredjemest læste.

Igen i år er den blandt topscorerne. Hvorfor ved vi ikke helt. Måske er der nogle skolelever derude, der skal skrive om pressefotos?

Unikke sidevisninger: 7.847

Læs historien her.

8. ”Jeg skulle ikke have åbnet det bal på Twitter, men kun på LinkedIn og Facebook”

Daværende ansvarshavende redaktør Øjvind Hesselager fik skarp kritik, da han på Twitter gik ind i debatten om Henrik Sass Larsens sygemelding og mediernes dækning af det.

Journalisten interviewede efterfølgende redaktøren kritisk om hans kommunikation.

Unikke sidevisninger: 7.450

Læs historien her.

9. Lokaljournalisten Helge fik pludselig nye spor i Emilie Meng-sag, da dokumentarhold kom forbi

Journalisten Helge Wedel fra Sjællandske havde skrevet over 200 artikler om Emilie Meng-sagen, da et dokumentarhold fra DR kom forbi for at følge ham og grave i sagen.

Det påvirkede hans arbejde direkte.

Unikke sidevisninger: 7.429

Læs historien her.

10. Dansk Journalistforbund opsiger direktør Elisabeth Geday

Da DJ efter tre måneder i jobbet sagde farvel til direktør Elisabeth Geday, vakte det i den grad opsigt hos læserne.

Unikke sidevisninger: 7.311

Læs historien her.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen