i

Mettes podcast er ikke uden risici

Line Ernlund er din vært. Find alle afsnit her

Vi har eksperter i studiet til at gøre dig klogere på strategier, krisestyring, pressehåndtering, sociale medier og kampagner.

Her kan du også finde Budskab: Apple | Podbean | Spotify

Vært: Line Ernlund. Redaktør: Marie Nyhus. Lyd og teknik af Rakkerpak Productions. Klip og lydmix: René Slott. Musik: Christian Schødts-Sørensen.

 

25. maj 2022: Mettes podcast er ikke uden risici

Først lavede hun et viralt SoMe-opslag om makrelmadder. Nu er statsministeren gået i luften med sin egen podcast, hvor det hedder sig, at der skal være tid til at gå mere i dybden med større emner. Og ingen tvivl om, at hun får masser af ’shine’ ved at placere sig i samtaler med ’darlings fra den talende klasse’ som Rune Lykkeberg og Svend Brinkmann, siger eksperterne. Men – for der er et men: Det er ikke uden risici, hun nu har bragt sig selv i rollen som interviewer. Det kan nemlig godt blive for tykt, hvis emnerne i podcasten er nogle, hvor de kritiske spørgsmål til statsministeren selv står i kø. (01:22-18:18)

Vi taler også om Rambøll og By & Havn, som i ugevis har forsøgt at få DR til at rette en historie om slam og en 40 år gammel forskningsartikel. Hvad er den gode pressehåndtering, når man vil overbevise en journalist om, at hans historie ikke holder? (18:34-37:35)

Eksperter:
Janne Tynell, Red Barnet
Thomas Hundsbæk, 3F

 

19. maj 2022: Venstre sneg MeToo-rapport ud i ly af St. Bededag

Mens danskerne hyggede sig med fredagsfilm og varme hveder, tikkede en længe ventet pressemeddelelse ind på flere Christiansborg-redaktioner fra partiet Venstre. En pressemeddelelse om partiets MeToo-undersøgelse, som på den måde fik meget begrænset omtale i medierne. Selvfølgelig spekulerer vi i vores timing, siger partisekretær Christian Hüttemeier i ’Budskab’, selv om han ikke er med på at kalde disciplinen for ’take out the trash’. Men har et parti som Venstre ikke en forpligtelse til at bidrage mere til den store samfunds-samtale om krænkelser og sexisme?

Vi taler også med Thomas Dybro Lundorf, som efter 15 år som kommunikationschef i offentlig forvaltning vil lave en ny NGO for kommunikatører i det offentlige. Der mangler nemlig fokus på deres rolle i demokratiet, mener han.

Eksperter: Mads Byder, Help PR, og Caspar Strand, Patienterstatningen

 

 

12. maj 2022: Herlufsholms ledelse har gjort krisen værre

Danmarks ældste kostskole, Herlufsholm Skole, står i en gigantisk krise, efter at TV 2 på det nærmeste ryddede mediefladerne med dokumentaren ’Herlufsholms hemmeligheder’. Her beretter tidligere elever om vold, mobning og seksuelle krænkelser. Skolen har stillet flittigt op til interviews, først med den daværende rektor og siden med bestyrelsesformanden, og de har sendt fem pressemeddelelser ud på bare syv dage. Men sagen er langtfra lukket – faktisk mener eksperterne, at ledelsen har forværret krisen med sin kommunikation. Hvorfor det? Og kan skolens bestyrelse rette op på kursen nu, efter at den er kommet skævt fra start?

Vi taler også om SAS, som røg i en regulær shitstorm på grund af et Facebook-opslag fra satirikeren Frederik Cilius – og alt for hurtigt forlod kommentarsporet igen.

Eksperter: Henrik Kjerrumgaard, White Cloud, og Caspar Strand, Patienterstatningen

 

5. maj 2022: Hækkerups jobskifte satte ild til rygtebørsen

Nick Hækkerup vil ikke længere være justitsminister. Han skal nemlig være direktør i Bryggeriforeningen. Han breakede sit jobskifte søndag aften på Facebook, hvor han også skrev, at det ikke er politik, der skubber – men derimod arbejdet i Bryggeriforeningen, der trækker. Og så kom der ellers gang i spekulationerne om, hvorvidt han havde travlt med at komme væk, inden minksagen og FE-sagen bliver afsluttet. Men kan sådan et jobskifte overhovedet kommunikeres, uden at det sætter ild til rygtebørsen? (01:49-15:19)

Vi taler også om Enhedslisten, der er blevet hængt ud på Twitter af komikeren Jonatan Spang, fordi partiet har takket nej til at stille op i satireprogrammet ’Tæt på sandheden’. (15:32-32:29)

Eksperter: Jonas Schrøder, Rema 1000, og Asbjørn Haugstrup, Innargi

 

28. april 2022: Knud Brix står fast på tys-tys-løn

Alt imens Ekstra Bladets journalister har jagtet De Konservatives Søren Pape for svar på, hvad han får i løn som partiformand, vil avisens nyudnævnte chefredaktør, Knud Brix, ikke fortælle, hvad han tjener. Han har givet direktøren sit ord, lyder begrundelsen, og så erkender han i øvrigt åbent, at han dermed påtager sig en del hykleri. Men skader det ikke Ekstra Bladet? Hvorfor er det interessant at vide, hvad magtmennesker tjener? Og kan Knud Brix lukke kritikken, hvis han åbent lægger sin løn frem nu? (02:19-29:33)

Vi taler også om Aalborg Portland. Den nordjyske cementfabrik kom nemlig under mistanke for at have betalt sig til en mildere CO2-afgift efter regeringens skatteudspil. (29:45-42:59)

Eksperter: Eva Tolstrup Ziegler, Sundhedsstyrelsen, og Henrik Kjerrumgaard, White Cloud

 

21. april 2022: Glatte pressemøder og ’pinball-metoder’

Regeringen satte sig hårdt på nyhedsugen, da den kickstartede hverdagen efter påskeferien med et stort energiudspil tirsdag morgen og et skatteudspil dagen efter. Hvad vinder regeringen på den timing? Hvorfor skulle der fem ministre til at præsentere det store energiudspil? Steffen Hjaltelin mener, regeringen har perfektioneret sin pressemøde-stil med deres ’pinball-metoder’ – hvordan det?

Vi taler også om TV 2, der har stillet 15 abnormt høje bænke op i Danmarks tre største byer som en del af en klimakampagne. For gør den slags egentlig nogen forskel, når det kommer til stykket?

Eksperter: Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl, og Anna Rørbæk, Rørbæk Kommunikation

 

7. april 2022: Qvortrup-exit giver stof til spekulationer

Efter bare ni måneder i stolen er Henrik Qvortrup færdig som chefredaktør på Ekstra Bladet. Han skal i stedet udfylde en ny rolle, hvor han laver podcast og politiske analyser på mediet. Da JP/Politikens Hus sendte ugens helt store medienyhed af sted, stod direktør Stig Ørskov og den nye chefredaktør Knud Brix parat til interviews – men hovedpersonen selv har takket nej til at stille op. Og det efterlader stor plads til spekulationer, lyder det fra eksperterne, som også mener, ledelsen på Rådhuspladsen burde sige mere åbent, at der var tale om en rekrutteringsfejl. Men er det overhovedet muligt at kommunikere et lederskifte, uden at der opstår rygter? (01:30-19:10)
Vi taler også om spørgsmålet til danskerne på stemmekortene, når de skal til folkeafstemning 1. juni. Det har nemlig fået hård kritik af nej-partierne for at være politisk ladet. (19:23-34:14)
Eksperter: Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening og Martin Barlebo, Ørsted

 

31. marts 2022: Hvordan rammer Zelenskyj rigtigt med sine taler?


Mens krigen raser i Ukraine, er landets præsident Zelenskyj taget på virtuel tale-turne, og denne uge talte han også til Folketinget. Han fortalte om krigen, gruen og rædslerne, men fik også flettet både janteloven og dansk hygge ind i talen. Hvordan rammer han de nationer, han taler til, fra sit videolink i Kiev? Mikael Baden mener, situationen er potentielt giftig for dem, han taler til – så hvordan lykkes politikerne med at tage talen ned?

Vi taler også om Carlsberg, som først ville blive i Rusland – nu vil de ud. Hvordan er de lykkes med at kommunikere det kursskifte?

Eksperter: Mikael Baden, Friday og Ida Strand, Kræftens Bekæmpelse og gæste-ekspert: Caspar Strand, Patienterstatningen

24. marts 2022: Politiken i ’halvfesen’ beklagelse efter vild shitstorm

Et stort opslået fødselsdagsportræt af sangerinden Pernille Rosendahl kastede Politiken ud i en vild shitstorm. Både kunstnere og politikere kritiserede avisen hårdt for sexisme, blandt andet fordi portrættet i deres øjne handlede mere om mændene i Pernille Rosendahls liv end om hendes musikalske talent og kunstneriske aftryk på dansk musik. Politiken svarede på kritikken med en beklagelse, som eksperterne kalder ’halvfesen’. De medgiver dog også, at ingen af dem havde forudset, hvor stor en krise portrættet ville give. Hvorfor er det så svært at kommunikere om køn og sexisme i 2022?

Vi taler også om Rigspolitiet, der skulle svare på en ny, kritisk rapport fra Institut for Menneskerettigheder. Blev det også for gammeldags?

Eksperter: Søren Søndergaard, Danske Havne og Mads Byder, Help PR

 

17. marts 2022: Putins krig har invaderet Enhedslisten

Udtalelser om, at Ukraine bærer en del af ansvaret for Putins krig, og at ”der skal to til at føre krig”, har sendt Enhedslisten i konflikt med sig selv. En konflikt, der rammer fluks ned i venstrefløjspartiets DNA – og en konflikt, som medierne mæsker sig i, så længe den står på. Det bliver årtiets største krise for Enhedslisten, spår Steffen Hjaltelin, så hvordan får venstrefløjspartiet styr på kommunikationen nu? Hvorfor er det en dårlig medietaktik, at mange af partiets største profiler er stillet op i længere formater? Er de lykkedes med at kommunikere, hvor partiet står? (01:15-22:46)

Vi taler også om Carlsberg, der stadig brygger øl i Rusland – og er sluppet forbavsende godt af sted med at gå mod strømmen. (22:59-38:30)

Eksperter: Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl, og Asbjørn Haugstrup, Innargi

 

10. marts 2022: En stor alkoholnyhed midt i Putins krig

For første gang i 12 år har Sundhedsstyrelsen ændret deres anbefalinger til, hvor meget alkohol danskerne højst bør drikke. Den nyhed gik de ud med, mens krigen rasede i Ukraine og stjal alle hovedoverskrifter. Sundhedsstyrelsen valgte at sende en pressemeddelelse ud til medierne – var det den rigtige strategi til at få omtale? Hvordan skal kommunikationsrådgivere i det hele taget gøre, hvis de gerne vil ud med en god historie, mens der er fokus på krigen? (01:32-23:12)

Vi taler også om Bjarne Corydon og de andre mænd, som stillede op i glimmerstøvler i Roccamores kampagne for flere kvinder i bestyrelserne. Var de overhovedet de rigtige til at være afsendere på det budskab? (23:28-38:38)

Eksperter: Henrik Kjerrumgaard, White Cloud, og Trine Kromann-Mikkelsen, Demant

 

3. marts 2022: Ørsted, den russiske gas og Putins krigsmaskine

Kort efter at Rusland invaderede Ukraine, blev Ørsted mødt af vrede og beskyldninger om at finansiere Putins krigsmaskine. Det store energiselskab vil nemlig fortsat købe naturgas fra russiske Gazprom, selv om Putin har indledt krig i Europa. Ørsted kom skævt ind i krisen, mener eksperterne, for direktør Mads Nipper talte om kontrakter og teknik, mens historierne handlede om moral og en skræmmende krig. Hvordan rammer Ørsted den rigtige kurs i sin kommunikation? (01:40-22:16)

Vi taler også om ’take out the trash’, fordi flere historier fra ministerierne kunne ligne noget, som regeringen sendte ud netop i ly af krigen i Ukraine. (22:31-45:48)

Eksperter: Jonas Schrøder, Rema1000, og Caspar Strand, Patienterstatningen

 

24.februar 2022: Messerschmidt under firedobbelt koordineret angreb

Messerschmidt under firedobbelt koordineret angreb

Mens Morten Messerschmidt sad i et fly fra Paris, breakede nyheden om, at fire profiler fra Dansk Folkepartis folketingsgruppe forlod partiet i protest mod ham som leder. Da han ramte dansk grund, var alle nyhedsmedier på sagen.

Hvordan klarede Messerschmidt at svare for sig i det koordinerede personangreb? Kan man overhovedet gøre det med succes? Og hvorfor er personangreb den sværeste disciplin overhovedet for rådgivere at blive kastet ud i?

Vi taler også om Dansk Journalistforbund, der måske skal have nyt navn. Men er det en god idé?

Eksperter: Karne Lykkebo, Geelmeyden Kiese og Thomas Hundsbæk, 3F

 

10. februar 2022: Nadia Nadim giver sig ikke en tøddel

Fodboldspilleren Nadia Nadim satte sociale medier i kog, da hun i september roste Qatar i en video optaget på et flygtningecenter i ørkenstaten. Efter otte ugers medietavshed satte hun sig så til rette i ’Go Morgen Danmarks’ bløde sofa for at forklare sig, men uden på nogen måde at beklage. Var det klogt af hende at smide den klassiske kommunikationsmanual i papirkurven på den måde? Gælder der andre spilleregler for fodboldspillere og rockstjerner end for alle andre i kommunikation? (00:57-18:30)

Vi taler også om Facebook, der som andre techgiganter er udset til at spille noget af en skurkerolle i det kommende medieforlig. Hvad siger de selv til det – og hvad siger eksperterne til deres kommunikation? (18:45-46:10)

Eksperter: Søren Søndergaard, Danske Havne, og Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening

 

3. februar 2022: Kommunaldirektør går i frontalangreb på lokalavisen

”RÅDDEN KULTUR PÅ HELSINGØR DAGBLAD?” Sådan lyder overskriften på et SoMe-opslag fra Helsingørs kommunaldirektør, Stine Johansen. Et opslag, hvor hun går direkte til angreb på den lokale avis og kritiserer en leder fra chefredaktøren for at være ’ualmindeligt håbløs’. Kommentarfelterne på både LinkedIn og Facebook er svømmet over i en vaskeægte kommunal lovestorm, hvor Stine Johansen bliver rost for at være ’Danmarks sejeste kommunaldirektør’. Men er angreb en klog strategi, bare fordi hun får medvind på SoMe-siderne? Og hvilket publicistisk ansvar har hun, når hendes opslag når tæt på 100.000 visninger?

Vi taler også om en antiabort-kampagne fra foreningen Retten til Liv, som måske nok har fået massiv kritik på Facebook, men som også har opnået mediedækning på dr.dk og TV 2.

Eksperter: Mikael Baden, Friday, og Anna Rørbæk, Rørbæk Kommunikation

 

27. januar 2022: Per Christensens fald fra tinderne

Tiden som magtfuld fagforeningsboss sluttede brat for Per Christensen, efter at B.T. bragte historien om, at han gennem mange år har ført et regulært dobbeltliv med flere familier. Han forsøgte selv at imødegå historien med et Facebook-opslag, hvor han bad pressen om at lade ’privatliv være privat’. Hvad fik han ud af den strategi? Hvor står 3F, som også først har meldt, at de ser sagen som en privat sag mellem den nu tidligere formand og de involverede kvinder? Og hvornår kan man trække en streg mellem privat og offentlig person i 2022?

Vi ser også på kampagner fra Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune, som har fået kritik for at være uden effekt. Men er de det?

Eksperter: Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl, og Ida Strand, Kræftens Bekæmpelse

 

13. januar 2022: Dronningen er blevet god til at tale om følelser

Dronning Margrethe kan fejre 50-års jubilæum som regent i en tid med sociale medier og store emner som bæredygtighed og ligestilling på dagsordenen. Og hendes og Kongehusets kommunikation har i store træk fulgt med i udviklingen: De eksperimenterer med flere kanaler, og særligt dronningen er blevet god til at fortælle om sine følelser. Men flere gange har Kongehusets medlemmer ikke svaret godt nok på kritiske spørgsmål om for eksempel klima, mener Jonas Schrøder. Og de skal forberede sig på endnu mere kommunikation om den slags dagsordner, mener Anna Rørbæk.

Vi taler også om DR’s lancering af sit store journalistiske scoop: Interviewet med Christian Eriksen. Mediehuset har med succes fået historien til at spille på flere kanaler og strække sig over adskillige dage.

Eksperter: Jonas Schrøder, Rema1000, og Anna Rørbæk, Rørbæk Kommunikation

 

30. december 2021: Budskabs nytårskavalkade – eksperternes 2021-favoritter

 

I Budskab fejrer vi nytåret med at kåre nogle af de sager, personer og greb, som i særlig grad har sat sit præg på nyhedsstrømmen og de store samtaler i 2021.

Hør eksperternes bud på: Årets bedste krisehåndtering, årets bedste kampagne, årets bedste indsalg, årets stærkeste framing, årets backfire, årets farligste ord, årets comeback og årets store overraskelse i kommunikation.

Vi kommer omkring alt fra MeToo til Støjbergs rigsretssag, en dyr blæksprutte og et meget omstridt stykke tøj.

Eksperter: Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening, Søren Søndergaard, Danske Havne, Karne Lykkebo, Geelmuyden Kiese, Henrik Kjerrumgaard, White Cloud, Anna Rørbæk, Rørbæk Kommunikation, Mikael Baden, Friday, Trine Kromann-Mikkelsen, Demant og Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl.

 

16. december 2021: TV 2-direktør i MeToo-storm – må beklage kondomer i goodie bags

Bedst som man kunne tro, at MeToo-krisen havde sluppet kløerne i TV 2, kom historien om kondomer i goodie bags på et seminar i 2017 og ramte direktør Anne Engdal Stig Christensen som en boomerang. Hun har stillet op i en stribe medier og beklaget. Hvordan går hendes krisehåndtering, og hvor hårdt rammer sagen hendes og TV 2’s troværdighed? Og hvorfor mener eksperterne, at det var selvforskyldt, da Berlingske Media også blev hvirvlet ind i krisen i kølvandet på den store MeToo-dokumentar?

Vi taler også om ’take out the trash’-grebet. For var det det, Forsvarsministeriet tyede til, da det sendte nyheden om en længe ventet undersøgelse ud, få timer før der blev afsagt dom mod Inger Støjberg?

Eksperter: Henrik Kjerrumgaard, White Cloud, og Mikael Baden, Friday

 

9. december 2021: Hvordan kommer Dyrby og TV 2 videre?

Efter måneders tavshed tonede TV 2’ s tidligere nyhedsdirektør Michael Dyrby pludselig frem i mediemøllen for at erkende, at han var en del af problemet med sexisme og krænkelser på tv-stationen. Får han sig selv af krogen med de interviews, han nu har givet? Og hvad med TV 2 – hvordan kommer de videre fra den metoo-krise, som for alvor har bidt sig fast?

Vi taler også med Simon Andersen fra Radio Loud, der snart bliver til 24syv, fordi radiokanalen også vil snuppe den visuelle identitet fra det tidligere Radio24syv – og også en del af lyduniverset fra den gamle radiokanal. Hvad får de ud af det?

Eksperter: Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl og Karne Lykkebo, Geelmeyden Kiese

 

2. december 2021: TV 2 vakler i budskaberne efter MeToo-dokumentar

Årtiers sexisme og krænkelser på TV 2 blev foldet ud for åben skærm, da Discovery efter måneders ventetid viste den lange dokumentar om MeToo på TV 2. TV 2 selv har kommunikeret om MeToo gennem mere end et år nu og har haft god tid til at forberede sig på dokumentaren. Alligevel vakler de i budskaberne under og efter dokumentaren, mener eksperterne. Er det klogt at sende både nyhedsdirektør Ulla Pors og direktør Anne Engdal Stig Christensen i medierne efter premieren? Havde TV 2 stået stærkere, hvis de havde holdt et pressemøde?

Vi taler også om Vestas, der har været udsat for et hackerangreb, ligesom Demant var det for to år siden. Hvad er de bedste råd, når man skal balancere kommunikationen i en gidselsituation?

Eksperter: Søren Søndergaard, Danske Havne og Trine Kromann-Mikkelsen, Demant

 

25. november 2021: Qvortrup tør hvor andre tøver

Ekstra Bladets chefredaktør, Henrik Qvortrup, har besluttet at skifte avisens ikoniske slogan ’tør hvor andre tier’ ud med et mere moderne et af slagsen. ’Når ingen andre tør’, lyder slaglinjen, som det tabloide medie fremover vil sælge sig med. Er det et bedre slogan? Hvilken forskel gør et slogan? Og passer det, at slogans mest af alt er noget, reklamefolk har opfundet for at tjene nemme penge?

Vi taler også om Kertemindes borgmester, der gav ’21 Søndag ’ adgang helt ind i hjertekulen af det lokale demokrati, da der blev forhandlet konstitueringsaftale på valgaftenen i kommunen. Og om, hvordan man redder situationen, når en tale går helt i kage, sådan som det skete for den britiske premierminister, Boris Johnson.

 

18. november 2021: Tulle tog nederlaget på sig. Var det klogt?

Stemmerne ved kommunalvalget var endnu ikke færdigoptalte, da Dansk Folkepartis formand, Kristian Thulesen Dahl, gik på tv, tog sin del af ansvaret for vælgerlussingen og bragte sin formandspost i spil. Han tog ejerskab til nederlaget med værdigheden i behold, mener eksperterne. Hvordan gør man det? Kludrede Tulle til gengæld i kommunikationen om, hvorvidt han trækker sig som formand? Hvornår er det klogt at tage ejerskab til et nederlag? (01:22-17:10)

Vi taler også om rævekager i et kosteskab, og hvad der er de gode råd til at improvisere, når spørgsmål eller journalister helt uventet dukker op(17:29-25:13). Og om DR’s håndtering af MeToo i pigekoret (25:25-39:22).

 

11. november 2021: Er det nogensinde en god løsning at gå fra et interview?

Seerne blev præsenteret for en tom stol i DR2’s ’Kommunekontoret’, hvor Frederiksbergs borgmester Simon Aggesen skulle have siddet. Han havde sagt ja til at give interview om kommunalvalget, men udvandrede i protest lige før optagelsen, da det stod klart, at han ville blive spurgt til sin meget omtalte boligsag(11:49-25:32). Er det nogensinde en god løsning at gå fra et interview? Burde han have forudset, at emnet kom op? Og hvad skal man svare, når man ikke kan lide spørgsmålene?

Vi taler også om Mette Frederiksens dem-og-os-retorik på pressemødet om coronavacciner (01:19-11.35). Og om De Konservatives endorsement-videoer frem til kommunalvalget, der er produceret som metervarer og er meget ens (25:44-38:01).

 

4. november 2021: Fik #SletteMette slukket branden?

Efter massivt pres og bunkevis af spørgsmål fra pressekorpset om de slettede sms’er i Statsministeriet, stillede Mette Frederiksen op til et to timer langt pressemøde onsdag aften. Hvordan klarede hun det? Hvem var det primært, hun talte til: Pressen, basen eller støttepartierne? Og kan en brand som #minkgate nogensinde slukkes?
Vi taler også om, hvordan kommunikatører i det offentlige bedst indretter deres arbejde og kommunikation på sms’er efter sms-sagen. Og om de mange interesseorganisationer, der forsøger at få netop deres mærkesager på politikernes og vælgernes lystavle frem mod kommunalvalget.

Eksperter:
Henrik Kjerrumgaard, White Cloud
Trine Kromann-Mikkelsen, Demant

 

28. oktober 2021: Gyldendal på dybt vand med Ottesen-bog
<span class="rodt">Efterårs-podcast: </span>Støjbergs eget medie, tonen på Twitter og Facebook-ideologi 1

Shitstormen rasede i efterårsferien, efter tv2.dk bragte en foromtale af topsvømmer Jeanette Ottesens erindringsbog ’Fri’ med detaljerede passager om mobning af hendes svømmekollega Lotte Friis. Passagerne skulle have været formuleret anderledes, siger forlaget Gyldendals kommunikationschef nu til Budskab, men hvorfor vil forlaget så ikke beklage den del af bogen? Og kunne Gyldendal have undgået kritikken, hvis de havde lavet et bedre indsalg, da de lancerede bogen i medierne? (10:02-30:02)

Vi taler også om Thisted Bryghus og deres dobbelte kovending om politikere på øletiketterne (01:26-09:45). Og om koncerndirektør Anders Krab, der er gået i flyverskjul og ikke stiller op til interviews om Louds mulige fremtid som 24syv (30:16-38:30).

Eksperter:
Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening
Ida Strand, Kræftens Bekæmpelse

 

21. oktober 2021:
Efterårs-special: Twitter, Facebook eller dit eget medie?

Derfor er Støjberg-kanal både ’crazy godt tænkt’ og ’brilliant godt set’

Hvilke kanaler skal din organisation eller virksomhed være på for at komme bedst muligt ud med jeres budskaber? Inger Støjberg har startet sit eget medie – hvornår er det en god idé? Er Twitter virkelig uundværlig, hvis du vil citeres i pressen? Og så er der Facebook, den suverænt mest udbredte SoMe-platform i Danmark. Har man som kommunikatør råd til at være ideologisk, når det kommer til Facebook?

Dette er en særudgave af Budskab baseret på tidligere udsendelser.

Eksperter: Kim Larsen, Danske Bank og Søren Søndergaard, Danske Havne; Jonas Schrøder, Rema1000 og Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening; Mikael Baden, Friday og Anna Rørbæk, Rørbæk Kommunikation

 

14. oktober 2021:
Sexisme-sag – vred landbrugs-direktør kommer styrket ud

Landbrug & Fødevarer mistede sin direktør, da Anne Arhnung forlod organisationen i protest over håndteringen af sexisme-sager i datterselskabet Danbred. Eksperterne mener, hun kom styrket derfra, men også at hun går på en smal sti, hvis hun skal undgå hykler-stemplet (01:06- 20:57). Landbrug & Fødevarer står derimod over for et større arbejde med at reparere sin troværdighed og politiske gennemslagskraft.

Eksperterne taler også om Anders Fogh, som mener, der igen skal være faste ugentlige pressemøder i Statsministeriet (21:12-35:07). Og om Konservativ Ungdom, der har hængt skolevalgsplakater op i flere kommuner og fået besked på at pille dem ned igen (35:20-45:03).

Eksperter:
Søren Søndergaard, Danske Havne
Caspar Strand, Patienterstatningen

 

7. oktober 2021: Skal Loud kalde sig ’24syv’?

Radio Loud har fået sønderlemmende kritik fra Radio- og TV-nævnet, og nu florerer forlydender om, at den udskældte ungdomsradio vil skifte navn til ’24syv’. Er et navneskifte den rigtige strategi for radiokanalen med de lave lyttertal? Og skal de i så fald kalde sig ’24syv’? Hvad kan man i det hele taget opnå ved at skifte navn?
Eksperterne diskuterer også, hvor vidt DR efter flere kovendinger i pressen står svækket forud for de kommende forhandlinger om et nyt medieforlig. Og hvornår det er klogt at involvere rigtigt levende mennesker i ens kommunikation.

Tidskoder:
LOUD (01.10-12.12)
DR (12.28-21.51)
Levende mennesker i kommunikation (22.07-37.52)

Eksperter:
Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl
Karne Lykkebo, Geelmeyden Kiese

 

30. september 2021: Anders Krab og de røde lejesvende
Budskab er din nyhedspodcast om kommunikation 2

Berlingskes koncernchef Anders Krab Johansen skred hurtigt til tasterne, da en intern DMJX-undersøgelse viste, at journaliststuderende på to semestre stemmer markant mere rødt end befolkningen generelt. ”Skidt for mangfoldigheden i dansk presse,” skrev han på Twitter. Var det en klog positionering af ham som mediechef og god branding af Berlingske? Eller rammer hans budskaber uden for skiven?
Eksperterne taler også om sexchikane-skandalen, der har ramt Danbred og nu er rullet videre til hovedejeren Landbrug & Fødevarer. Og om, hvordan kommunikationsafdelingerne skal bruge kræfterne på Facebook, der ifølge en ny rapport fra Kulturministeriet er tæt på at være lig med internettet i udbredelse i Danmark.

Tidskoder:
Danbred (00:53-17:33)
Facebook (17:45-30:16)
Anders Krab (30:30-41:32)

Eksperter:
Anna Rørbæk, Rørbæk Kommunikation
Mikael Baden, Friday

 

23. september 2021: Borgmester-propaganda eller folkeoplysning?

TV Ishøj er røget i mediestorm, fordi byrådspolitikere og eksperter kritiserer den kommunale tv-kanal for at være en udemokratisk propaganda-maskine. Men er det overhovedet et problem, at kommunens kommunikations-afdeling har den kanal at lave indhold til? Hvad er hovedopgaven for kommunikatører i kommunerne: At lave reklame – eller også at bringe de negative og kritiske historier frem?
Eksperterne taler også om GLS, der sendte en anonym talsperson i Ekstra Bladet. Og om, hvornår det er klogt at tale med journalister uden for citat.

Eksperter:
Asbjørn Haugstrup, Radius Cph.
Ida Strand, Kræftens Bekæmpelse

 

16. september 2021: Er der koldt på Twitter?
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 20

Tonen på Twitter er blevet så hård, at nogle organisationer overvejer, om de overhovedet skal være til stede på platformen, lyder det i et indlæg fra kommunikationsrådgiver Benjamin Rud Elberth. Men passer det? Hvorfor fungerer Twitter som den nye pressemeddelelse? Og hvem kan i det hele taget tillade sig IKKE at være på Twitter?
Eksperterne taler også om, hvordan Dansk Arbejdsgiverforening og Fagbevægelsens Hovedorganisation satte ekstra ild til deres fælles historie om en ny barselsmodel ved at lancere den i partnerskab. Og om Christian Bitz, der midt i en kopi-krise pludselig tonede frem i Go Aften Live.

Tidskoder:
Partnerskaber (01:24-16:10)
Twitter (16:17-28:15)
Christian Bitz (28:25-40:20)

Eksperter:
Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening
Jonas Schrøder, Rema1000

 

9. september 2021: Krasnik står fast
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 19

Weekendavisen og chefredaktør Martin Krasnik placerede sig lige i skudlinjen for kritik, da avisen bragte en længere artikel med ubearbejdede uddrag fra De Konservatives advokatundersøgelse om Naser Khader. Men Martin Krasnik står fast på, at avisen gjorde det rigtige med artiklen og hans egen leder om samme. Hvad er det bedste forsvar, når man har taget en kontroversiel beslutning? Og hvordan forbereder man sig på kritik?.
Eksperterne taler også om sygeplejerskerne, der er trukket i Arbejdsretten efter flere overenskomststridige punktstrejker. Og om Imerco, der måtte i Ekstra Bladet og forsvare sig efter en udsendelse af ’Kontant’, hvor de egentlig slet ikke medvirkede

Tidskoder:
Weekendavisen (01:50-19:02).
Sygeplejerskerne (19:05-28:36).
Imerco (28:44-45:17).

Eksperter:
Trine Kromann-Mikkelsen, Demant
Henrik Kjerrumgaard, White Cloud

 

2. september 2021: Så er der Inger-TV

Bedst som rigsretssagen mod tidligere Venstre-politiker Inger Støjberg skal til at begynde, har hun i al hemmelighed gjort klart til at lancere sit eget site: Et abonnementsmedie, hvor interesserede kan betale sig til blandt andet videodagbøger fra rigsretssagen. Det er ’crazy godt tænkt’, mener eksperterne. Men er det et stunt, eller en reel mediekanal, Støjberg nu har søsat? Hvorfor ikke bare bruge Facebook, hvor hun jo også har en stor base? Hvornår er det i det hele taget klogt at starte sit eget medie? .
Vi taler også om Lidls mode-kollektion, der er revet fra hylderne i butikkerne og har fyldt i mediernes sendeflade . Og om tidligere redaktionschef Ulla Østergaard, der tager til genmæle i sagen om TV2’s forkerte artikel .

Tidskoder:
Inger Støjberg: (15:14-28:24)
LIDL: (28:30-42:52)
Ulla Østergaard: (01:58-15:10)

Eksperter:
Kim Larsen, Danske Bank
Søren Søndergaard, Danske Havne

 

26. august 2021: #Croptopgate har alle ingredienserne til en shitstorm
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 17

Med en Aula-besked til forældrene strøg Firehøjskolen ved Vejle direkte ind på den nationale nyhedsdagsorden. Sociale medier flød over med billeder af unge, voksne og kendisser, der havde iført sig den lille mavebluse croptoppen, og gymnasieelever indkaldte til demoer landet over. Hvor gik det galt med skolelederens kommunikation? Og kan man overhovedet kommunikere en dresscode i 2021, uden at udløse en regulær krise for sig selv?.
Eksperterne taler også om, hvorfor Messerschmidt holder liv i den negative historie om ham selv og Meld-sagen.
Og om, hvad man stiller op, hvis der cirkulerer falske påstande om én på sociale medier – efter at forsvarsmediet Olfi ved en fejl fik skrevet, at professor Peter Viggo Jakobsen var blevet fyret fra Forsvarsakademiet.

Tidskoder:
#Croptopgate (00:51-08:59)
Messerschmidt (09:03-17:25)
Olfi (17:33-34:16)

Eksperter:
Mads Byder, Help PR
Steffen Hjaltelin, Hjaltelin Stahl

 

19. august 2021: Hvor dyr bliver Bramsens Facebook-skævert?
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 16

Smilende og afslappet står forsvarsminister Trine Bramsen på et billede fra en koncert i Odense, et billede hun postede fredag aften, mens situationen i Afghanistan time for time blev mere alvorlig. Det har fået massiv kritik. Men hvor alvorlig en Facebook-skævert har forsvarsministeren begået? Og hvad betyder det i den sammenhæng, at regeringen ellers har haft stor succes med sin kommunikation på sociale medier? (01:38-20:00)
Vi taler også om pinkwashing og ugens store SoMe-helt ’Mads fra DSB’ (20:04-33:58). Og om hvordan Radio4 kan øge danskernes kendskab til kanalen (34:05-40:48).
Eksperter: Kim Larsen, Danske Bank og Henrik Kjerrumgaard, White Cloud

 

12. august 2021: Khader er ’back’– hvor stiller det Pape?

<span class="rodt">Podcast:</span> Efter Khaders Facebook-comeback ser Pape ind i ‘et godstog, der kommer imod ham’

Med et overraskende Facebook-opslag har det konservative folketingsmedlem Naser Khader i bar overkrop meldt sin tilbagevenden til dansk politik, efter han har været sygemeldt siden april. Han er dog ikke velkommen i partiets politiske arbejde, så længe De Konservative afventer advokatundersøgelsen af beskyldninger om seksuelle overgreb. Hvad betyder Khaders raskmelding for partileder Søren Pape Poulsen? Hvad skal han kommunikere på sommergruppemødet næste uge? (00:46-11:53)
Vi taler også om Bornholms ’spærretid’(12:02-27:03)), og om sommerens store sportskrise i Esbjerg fB, hvor cheftræneren ikke længere hedder Peter Hyballa (27:11-40:05).

 

24. juni 2021: Mudrer Brostrøm sit budskab med nuancer?
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 15
Galt eller genialt? Søren Brostrøm havde med åbne øjne inviteret børnelægernes formand med til pressemøde om corona-vaccination af 12-15-årige børn, fordi han vidste, de var uenige på flere punkter. Eksperterne i ’Budskab’ er uenige om, hvor klogt det var. Vi taler også om Kasper Hjulmand som kommunikator og fornyer af DBU og om hvordan planter man spørgsmål i pressen.

 

17. juni 2021: DBU’s kommunikationschef fortæller fra breaking-maskinrummet
Jakob Høyer stod med ansvaret for kommunikationen, da fodboldstjernen Christian Eriksen kollapsede under landskampen lørdag for rullende kameraer. I ’Budskab’ fortæller han om DBU’s kommunikation fra maskinrummet under og i dagene efter ulykken. Vi taler også om TV2’s krisekommunikation efter Ekstra Bladets afsløringer om en usand artikel.

 

10. juni 2021: ’S’ for slikken på halsen

Det ligner et parti uden en klar strategi for, hvordan de vil håndtere MeToo-sager, siger eksperterne i ’Budskab’ om Socialdemokratiets håndtering af ny MeToo-sag. De er uenige om, hvorvidt partiet kan fortsætte med at holde partileder Mette Frederiksen ude af sagen. Vi taler også om en ny vikinge-kampagne fra Rådet for Sikker Trafik.

 

3. juni 2021: Kollerups Facebook-angreb på bankerne

Kollerup kan ikke ’lade os hænge derude’ i fem uger. Minister satte gang i ophedet debat med Facebook-opslag, men sagde nej i ugevis til interviews i flere medier. Er det et svigt eller fornuftigt? Eksperterne er uenige i denne uges ’Budskab’.
Vi ser også nærmere på kommunikationskampen om klima, en lille gris, og så skal eksperterne rådgive Sundhedstyrelsens Søren Brostrøm om kommunikationen af en eventuel genindførelse af Johnson & Johnson og AstraZeneca.

 

27. maj 2021: Lars Boje i stormvejr efter menstruationsdebat

Nye Borgerliges folketingsmedlem Lars Boje Mathiesen har været i et sandt stormvejr, efter han talte om menstruation, p-piller og afføring under en debat i folketingssalen. Men er sådan en shitstorm overhovedet dårlig for en politiker med Lars Boje Mathiesens profil? Selv har han sagt, at han ikke har nogen forkromet Facebook-strategi, men algoritmerne lader til at arbejde effektivt for ham. Hvad er det, han lykkes så godt med? (00:50-15:56)
Vi taler også om regeringens kovending om et nyt udrejsecenter på Langeland. (15:58-25:10) Og så er eksperterne uenige om, hvor vidt Mellemfolkeligt Samvirke går for langt med en underskriftsindsamling for et selvstændigt Palæstina. (25:16-39:28)

 

20. maj 2021: Danmarks stærkeste mediebrand går til Ekstra Bladet

Avisen der ’tør hvor andre tier’ turde også ansætte Henrik Qvortrup som chefredaktør. Eksperterne mener, han er Danmarks stærkeste mediebrand – hvad betyder det? Hvad signalerer Ekstra Bladet med valget af Qvortrup som frontfigur? Og hvordan holder avisen sig fri af skyggerne fra Danmarks største medieskandale, Se & Hør-sagen, som Qvortrup spillede en af hovedrollerne i? (00:46-13:12)
Vi diskuterer også, om det er klog pressehåndtering at invitere medierne på pressetur til opgravning af rådne mink. (13:14-36:25)
Og så er det tid til lidt ananas i egen juice, DBUs trøjesponsorat. (36:31-40:42)

 

12. maj 2021: “Hele Danmarks Netto” – stopper krisen nu?
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 10
Nettos ’Hele Danmarks Mette’-magasin er mange reklamepenge værd for statsministeren. Men Netto fik effektivt lukket shitstormen, vurderer eksperterne i ’Budskab’. Vi taler også om regeringens kommunikation om et muligt asylcenter i Rwanda og restaurationsbranchens problemer med at hyre arbejdskraft, fordi unge tjener mere som podere på corona-testcentre.

 

6. maj 2021: ”Du har ringet til Sundhedsstyrelsen”

Sundhedsstyrelsen får kritik i ’Budskab’ for at holde pressetelefonen lukket, i timerne efter at styrelsen sendte pressemeddelelse om Johnson & Johnson- vaccinen ud. Men man skal ikke stille sig til rådighed for alle medier altid, mener Danske Banks kommunikationsdirektør. Vi taler også om sygeplejerskernes kampagne #lønløftet for opgør med tjenestemandsreformen og for mere i løn, en kampagne fra Nordjyllands Trafikselskab, som med vilje provokerer.

 

29. april 2021: VM på ligene af døde migrantarbejdere
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 8
DBU kal give trøjesponsoratet til Amnesty International under VM-slutrunden i Qatar for at komme ud af ’kattepinen’, lyder eksperternes råd i podcasten ’Budskab’. Vi taler også om Mette Gjerskovs klimasang og Kammeradvokatens reklamekiks.

 

22. april 2021: Hvidvask klæber til Danske Bank

Fortællingen om hvidvask vil klæbe til Danske Bank altid, siger vores eksperter, men Danske Banks egen kommunikationsdirektør er overbevist om, at banken kan vriste sig fri. Vi taler også om Naser Khaders undskyldning på Facebook, og om den lukker sagen for ham.

 

15. april 2021: Nemlig.com går til angreb

”Politiken passer bare sit arbejde,” siger ekspert i ’Budskab’ efter at nemlig.com har beskyldt dagbladet for at være ’pennefører’ for 3F. Vi snakker om hvordan nemlig.com rammer med sit modangreb. Desuden taler vi om regeringens trafikudspil, som har en pris på ca. 100 mia. kroner. Hvad er der gået forud for præsentationen og hvem har forsøgt at påvirke regeringen.

 

8. april 2021: Hvordan kan Mette Frederiksen vende rundt i Syrien-sagen

Statsministeren afviser at have ændret holdning i sagen om danske børn i syriske flygtningelejre. Men det har hun, mener eksperterne i denne uges ’Budskab’. Hun vil bare ikke indrømme det: ”Det er ikke hendes stil”. Vi ser også nærmere på en Lars Løkkes tur ”Over Atlanten” med discovery+, og vi følger op på sagen om nemlig.com.

 

25. marts 2021: Dyrbys nedsmeltning for åben skærm

Chefredaktør Michael Dyrbys deltagelse i ’Presselogen’ på TV 2 News viste en mediechef, der var dårligt forberedt, og som ikke lader til at have forstået MeToo, siger eksperterne i ’Budskab’. Vi taler også om kommunikationen omkring AstraZeneca-vasccinen, og så er eksperterne uenige om, hvor dybt krisen stikker for nemlig.com efter kritik af chaufførernes arbejdsforhold – og derfor også uenige om, hvorvidt nemlig.com har håndteret krisekommunikationen godt.

 

18. marts 2021: Lover Skat noget de ikke kan holde?

Skat skal rekruttere 1.000 nye medarbejdere, men risikerer at ramme de forkerte i ny kampagne-video fra Skattestyrelsen. Chefredaktør Michael Dyrby skriver til Journalisten, at redaktør fik advarsel efter MeToo-sag om krænkelser på B.T. ”Hvorfor dælen stillede han sig ikke op og sagde det fra starten?” siger ekspert i ’Budskab’. Vi taler også om Riis Rejser.

 

11. marts 2021: Et år med corona-pressemøder
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 2
Hård kritik af mærkeligt pressemøde: Minder mig allermest om al-Qaeda
Ugens mest mærkelige pressemøde stod Anders Samuelsen, Lars Seier og Per Mikael Jensen for med præsentationen af ny lampe fra UV Medico. ”Jeg fik bare lyst til at grine,” siger ekspert i ’Budskab’. Vi taler også om et år med corona-pressemøder, og om hvordan det lykkedes Harry og Meghan med at positionere sig som ‘David’ over for ‘Goliat’.

 

4. marts 2021: Støjbergs rigsretssag uden filterKommunikatører: Tv fra rigsret kan give Støjberg ”den ultimative platform”
Kommunikatører: Tv fra rigsret vil være ”den ultimative platform” for Støjberg
Det vil gavne tidligere integrationsminister Inger Støjbergs brand og budskab, hvis der kommer live-tv fra rigsretten, siger denne uges gæster i ’Budskab’

 

25. februar 2021: Medarbejderkrise hos Rakkerpak
Budskab er Journalistens ugentlige podcast om kommunikation 1
Kommunikationsfolk: To fejl forværrede shitstormen mod Rakkerpak
Direktørerne i produktionsselskabet Rakkerpak burde have stillet op til interviews og gjort mere ud af den interne kommunikation i forbindelse med ansættelsen af Mads Aagaard, mener eksperter. Vi taler også om Dansk Erhvervs kommunikation op til genåbning og Mikkel Hansens brand.

 

11. februar 2021: Er ’undskyld’ stadig et effektivt greb?Danske Banks kommunikationsdirektør: Undskyld har mistet sin styrkeDanske Banks kommunikationsdirektør: Undskyld har mistet sin styrke
Undskyldningen er en klassisk måde at forsøge at håndtere en krise kommunikationsmæssigt. Men det skal overvejes, om den skader en virksomhed eller persons troværdighed og integritet

 

4. februar 2021: Hvad kan vi lære af Mettes makrelmadderPodcast: Kommunikationschefer skal ikke være talspersonerEksperter: Utroværdigt når pressechefer står på mål for dårlige sager
Det er ’noget rod’, når kommunikationsfolk også skal være talspersoner. Det siger eksperterne i ’Budskab’ oven på sagen om Tommy Zwicky, der åbent fortalte i pressen, hvorfor han sagde op fra Huawei

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

28. januar 2021: Men In Black – er frihed stærkere end folkesundhed?Podcast: Regeringens coronakommunikation bliver udfordret fra alle fronter
Regeringens coronakommunikation bliver udfordret fra alle fronter
Hvor meget håb skal regeringen kommunikere i den nuværende situation, hvor corona-trætheden for alvor har meldt sin ankomst? Eksperterne i dagens udgave af ’Budskab’ er ikke enige

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

21. januar 2021: TV2’s metoo-dokumentar – sagen der ikke vil dø<span class="rodt">Podcast:</span> Svært at få sympati for advokater i elfenbenstårne
Svært at få sympati for advokater i elfenbenstårne:
Hvis advokatbranchen vil vinde kommunikationskampen mod konkurrencemyndighederne, skal de ikke bruge de allerdyreste drenge til at afsende budskaberne. Sådan lyder det blandt andet i denne uges podcast ’Budskab’

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

14. januar 2021: Et før og et efter Donald Trump”I min kommunikationsbog er der et før og et efter Trump”
”I min kommunikationsbog er der et før og et efter Trump”
Hvad kan professionelle kommunikatører lære af Trump? I hvert fald at gentagelser virker, og at man skal være tro mod sit ’purpose’, lyder det i dagens episode af ’Budskab

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

7. januar 2021: Åbent opgør midt i juleferien

Dorph vinder med sin offensive kommunikation
Den fyrede Go’ Aften Live-vært Jes Dorph-Petersen gjorde klogt i at kommunikere offensivt om sin version af forløbet, der førte frem til hans exit fra skærmen på TV 2. Det vurderer Dansk Folkepartis tidligere pressechef Søren Søndergaard i dagens afsnit af Budskab

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

17. december 2020: Årets største kriser: Corona, mink og metooPodcast: Nytårskampagne er sjov, men ikke nok til at ændre unge mænds adfærdNytårskampagne er sjov, men ikke nok til at ændre unge mænds adfærd
Sikkerhedsstyrelsens kampagne om fyrværkeri serveret som musikvideo spiller godt. Men der skal mere til, hvis unge mænd skal ændre deres adfærd, vurderer eksperterne i dagens episode af ’Budskab’ – styrelsens kommunikationschef er ikke enig

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

 

10. december 2020: Værdien af vred kommunikationPodcast: Mere corona-nedlukning i julen kan gøre det nødvendigt med hjælp fra DronningenJule-nedlukning kan gøre det nødvendigt med hjælp fra dronningen
Hvordan skal regeringen kommunikere til danskerne, hvis julen-som-vi-kender-den skal aflyses på grund af corona, uden at miste danskernes opbakning?

Dette indhold kræver, at du accepterer cookies.
Klik her for at acceptere cookies

 

 

03. december 2020: Dansen om Danske Bank<span class="rodt">Podcast: </span>”Danske Bank overlader hele initiativet til medierne””Danske Bank overlader hele initiativet til medierne”
Var det vigtigste i Danske Banks seneste krisesag åbenhed over for medierne eller den direkte kommunikation til kunderne? Eksperterne i dagens episode af ’Budskab’ er uenige

 

 

26. november 2020: Helte og skurke Podcast: Tv-interview med Ståle Solbakken ligner et forsøg på ’alfahannens hævn’Tv-interview med Ståle Solbakken ligner et forsøg på ’alfahannens hævn’
Det lange og meget omtalte tv-interview med Ståle Solbakken var ikke god krisekommunikation for den tidligere FCK-træner, vurderer ugens to gæster i Journalistens podcast ’Budskab’

 

 

19. november 2020: Mette Frederiksen og minkenePodcast: Følelsesladet kommunikation styrker minkavlerneFølelsesladet kommunikation styrker minkavlerne
Den følelsesladede kommunikation i medierne kan sikre minkavlerne sympati og en større erstatning, vurderer to eksperter i første episode af Journalistens podcast ’Budskab’.

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.