DJ ansætter nu et nyt lag mellemledere: En HR-chef og fem afdelingsledere i blandt andet forhandlingsafdelingen, medlemsafdelingen/økonomi og afdelingen for kommunikation, udvikling og event.
”Vi har gennem årene forsøgt at bevare den flade struktur, fordi vi hurtigt kunne løfte nogle ting. Men nu er vi så store og er så mange medarbejdere, at der er brug for klarhed om, hvem der egentlig er chef,” siger Linda Garlov, der er direktør i DJ.
Da en række stillinger samtidigt skal genbesættes, er der i alt 11 ledige stillinger i DJ i disse måneder.
Advokatundersøgelse udløste fratrædelse
Baggrunden for, at Dansk Journalistforbund skruer op for bemandingen, er, at forbundet sidst i 2017 blev ramt af en chikanesag og opfølgende fik gennemført en advokatundersøgelse.
Advokatundersøgelsen udløste, at DJ efter nytår indgik en aftale om fratrædelse med en mellemleder på grund af ”uhensigtsmæssig adfærd”.
Måske for forsigtige
I resuméet af advokatundersøgelsen konstateres det, at ledelsen i DJ forsøgte at stoppe adfærden, men at det kan diskuteres, om initiativet var det rigtige.
”Den øverste ledelses måske for forsigtige valg af initiativ er ikke i sig selv en misligholdelse af ledelsens pligter, men kan danne grundlag for en vurdering af, hvordan ledelsen fremover kan skærpes,” hedder det.
Fuldtidsdirektør
Formand Lars Werge forklarede efter hovedbestyrelsens drøftelse af advokatundersøgelsen, at direktør Linda Garlov nu skulle have ”fuldt fokus” på DJ og derfor blandt andet ikke længere være direktør i AJKS.
”Hovedbestyrelsen har gjort sig overvejelser om, hvordan vi får det til at fungere. For eksempel skal vi have en fuldtidsdirektør med den størrelse, vi har,” siger direktør Linda Garlov om ændringerne.
Bedre medlemsbetjening
Ifølge Linda Garlov skal DJ fremover samlet være bedre til at betjene medlemmerne.
”Nu standser vi op og spørger, hvordan vi får forbundet til at fungere bedst muligt,” siger hun.
Her er alle de ledige stillinger:
Afdelingsledere
- Advokat og Ophavsret
- Kommunikation, event og udvikling
- Individuel rådgivning
- Økonomi- og medlemsafdelingen
Konsulentstillinger
Administrative stillinger
6