Den amerikanske nyhedsgigant, CNN, mister seere. I USA har det højtprofilerede talkshow med Piers Morgan kun 137.000 seere i alderen 25-54 år.
CNN USA bløder! Sammenlignet med andet kvartal 2011 har nyhedsgiganten i 2012 40 procent færre seere.
Det skriver The New York Times.
Ifølge avisen skyder CNN skylden på manglende nyheder i årets andet kvartal.
"Som en nyhedsorganisation afhænger vores seertal i høj grad af nyhederne. Vi vil selvfølgelig gerne have højere seertal, men ikke på bekostning af upartisk kvalitets journalistik," lyder det i en officiel e-mail fra CNN.
Det højtprofilerede interviewprogram "Piers Morgan Tonight", der skal hive seere til hver aften klokken 21.00, kan heller ikke holde dampen oppe.
Trods adgangen til stjerner og meningsdannere fra hele verden har talkshowet mistet 32 procent at sine seere, så i andet kvartal af i år tunede i gennemsnit kun 137.000 seere i aldersgruppen 25-54 ind på showet. Dermed er "Piers Morgan Tonight" det dårligste 21.00-program i CNN USA's historie, skriver The New York Times.
Ikke kun CNN USA har problemer på det amerikanske tv-marked. MSNBC mistede 18 procent af sine seere, mens Fox News blev skudt ned med 14 procent.
2