Waterfront: Abild vidste at DSB var kunde

Det kritiserede PR-bureau Waterfront siger, at freelanceren Lars Abild vidste, at DSB var kunde. Lars Abild svarer, at han ikke kendte til omfanget af samarbejdet  

Det var ikke hele sandheden, da journalist Lars Abild til blandt andre journalisten.dk i går sagde, at han ikke vidste, at DSB havde været kunde hos Waterfront. BT er i besiddelse af mails, der dokumenterer, at Lars Abild var bekendt med kundeforholdet. Det viser en intern mail skrevet af Lars Abild.

”I og med at Waterfront arbejder for DSB, er det næppe helt tilfældigt, at vi mødtes med Søren Eriksen,” skrev Lars Abild i 2010 om et møde, som Waterfront arrangerede mellem ham og den tidligere administrerende direktør i DSB.

Lars Abild siger til journalisten.dk, at han blev kontaktet af Waterfronts direktør, der ønskede at etablere et møde mellem Lars Abild og DSB-direktøren. Til stede på restauranten i Hellerup var også Karsten Madsen, rådgiver for Waterfront og tidligere chefredaktør på Berlingske Tidende.

»Derfor måtte der være en forbindelse,« mellem DSB og Waterfront, siger Lars Abild i dag.

Han har også holdt et møde arrangeret af Waterfront med DSB's udviklingsdirektør, Claus Klitholm.

»Men jeg kendte ikke omfanget af Waterfronts samarbejde med DSB. Da jeg stoppede, fik jeg af en tidligere medarbejder at vide, at jeg ikke måtte vide, at DSB var bureauets største kunde. Det var måske derfor, jeg ikke var med på morgenmøderne, og Waterfront ikke reklamerede med DSB's logo i foyeren,« fortæller Lars Abild.

Til BT erkender Waterfronts direktør, Lars Poulsen, at selv om Lars Abild har sagt nogle forkerte ting, så tager det ikke presset af Waterfront.

»Men det er simpelthen ikke korrekt, når Abild siger, at han ikke vidste, at vi arbejdede for DSB,« siger Lars Poulsen.

 

0 Kommentarer

data_usage
chevron_left
chevron_right