Politikens Lokalaviser får ny ledelse

Politikens Lokalaviser har fået ny administrerende direktør. Morten Werge Kallmayer overtager posten, blandt andet grundet sin ”strategiske tilgang til salgsledelse”. Han kommer fra en stilling som erhvervsdirektør på Jyllands-Posten

Morten Werge Kallmayer er ny administrerende direktør for Politikens Lokalaviser. Han afløser Søren Riis, der stoppede i december 2017.

Det oplyser JP/Politikens Hus, der ejer Politikens Lokalaviser, i en pressemeddelelse.

Morten Werge Kallmayer kommer fra en stilling som erhvervsdirektør på Jyllands-Posten, hvor var ansvarlig for det samlede annoncesalg og abonnementsalget på Finans.

Stig Kirk Ørskov, administrerende direktør i JP/Politikens Hus, siger i pressemeddelelsen, at Morten Werge Kallmayer blandt andet er valgt på grund af hans ”strategiske tilgang til salgsledelse”.

”I den danske avisbranche er der næppe andre, der på samme vis som Morten har formået at professionalisere og uddanne deres salgsorganisationer,” udtaler Stig Kirk Ørskov. 

Samtidig udnævnes Lone Søndergaard til direktør i Politikens Lokalaviser efter at have haft posten som administrations-, logistik og analysechef. 

Morten Werge Kallmayer siger i meddelelsen, at Lone Søndergaard får ”en afgørende rolle i det målrettede arbejde for at forbedre vores salg og lønsomhed”.

Politikens Lokalaviser har et ugentligt oplag på cirka 1,5 millioner eksemplarer, med 35 danske titler og 29 svenske titler. 

”Ledelsesændringerne har øjeblikkelig virkning,” fremgår det af pressemeddelelsen. Morgen Werge Kallmeyer fremgår således allerede som administrerende direktør på Politikens Lokalavisers hjemmeside.

0 Kommentarer

data_usage
chevron_left
chevron_right