SBS Media køber sig til dominans på det kommercielle radiomarked, efter koncernen overtager New Radio, som blandt andet står bag Radio 100.
Mediekoncernen SBS har købt Radio 100 og dominansen på det kommercielle marked, skriver Business.dk.
SBS Radio vil udfordre DR på antallet af radiolyttere, og med købet af New Radio når mediekoncernen ud til mere end 2,2 millioner danskere.
SBS står i forvejen bag The Voice, Nova FM og POP FM. Men New Radio har stationerne Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk, og derfor tror administrerende direktør i SBS Media, Henrik Ravn på, at koncernen kan udfordre DR, der sidder på 70 procent af radiolytterne.
»Med en bred portefølje af radiokanaler – lige fra The Voice til Radio Klassisk – i et og samme mediehus står vi nu langt stærkere rustet til at tage kampen op mod DR og sikre en sund og ligeværdig konkurrence i Danmark,« siger Henrik Ravn i en pressemeddelelse.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.