MetroXpress øger oplag

Efter konkurrenten Urbans lukning øger MetroXpress deres oplag med 25.000 eksemplarer fra i dag.

Efter konkurrenten Urbans lukning øger MetroXpress deres oplag med 25.000 eksemplarer fra i dag.

Lukningen af Urban har skabt en "akut knaphed på dagblade" i den offentlige transport, skriver MetroXpress i en pressemeddelelse. Derfor har man besluttet at øge oplaget, der allerede er på cirka 200.000aviser med 25.000 eksemplarer.

"Vi har ingen intentioner om at øge oplaget med samme antal eksemplarer, som er forsvundet med Urbans lukning – langt fra. Men da der er opstået en akut mangel på dagblade, primært i S-togsnettet, vurderer vi det hensigtsmæssigt allerede nu at hæve oplaget, hvor vi hurtigst løber tør for aviser," er Søren Riis, adm.direktør for MetroXpress A/S citeret for i pressemeddelelsen.

Avisen oplyser også, at man efter Urbans lukning har et mål om øgede læsertal på både MetroXpress og 24timer. Med en optimering af distributionen skal det samlede læsertal for de to aviser gerne øges med 75-100.000 daglige læsere.

1 Kommentar

Flemming Aakendahl
22. JANUAR 2012
Re: MetroXpress øger oplag
En mands død, en anden mands brød.