»Tidligere har vi fuldstændigt håbløst forsømt onlinedelen,« siger MetroXpress’ chefredaktør, Jonas Rathje, til journalisten.dk.
Det skal der laves om på, og de er allerede godt i gang, efter at de har hentet Niels Pinborg fra Ekstra Bladet, siger han.
Selv forklarer Niels Pinborg, at der er masser at tage fat på.
»For et år siden tænkte Jonas overhovedet ikke på web. Så begyndte de at lægge en artikel op en gang imellem, og det har allerede tredoblet besøgstallet siden. Der er masser af lavthængende frugter,« siger Niels Pinborg.
Målet for MetroXpress er at komme på Foreningen af Danske Interaktive Mediers top 20-liste over mest besøgte sites i Danmark.
Det skal ske ved at sætte langt mere fart på onlinedelen, forklarer Niels Pinborg
»Vi får et mere kontinuerligt flow på vores site, sådan at man ikke nødvendigvis har læst det, der ligger på siden, allerede for et par timer siden. Den slags er meget frustrerende som netbruger,« siger Niels Pinborg.
Det mål skal nås ved at dedikere medarbejdere til at fodre webben, når brugerne er mest aktive.
»I første omgang laver vi en newsdesk, der gør, at vi har bemanding, når folk er mest online. Det er meget om morgenen og i kontortiden og så efter den senere primetime,« siger Niels Pinborg.
Det kan komme til at tage tid, mener han.
»Det er ikke rocket science, men hårdt arbejde at lave hurtig journalistik på nettet, så det er ikke nødvendigvis noget, der bare kører fra 2. april,« siger Niels Pinborg.
De ekstra redaktionelle muskler skal bruges til at få mere unikt indhold, så avisen kan komme væk fra det, som Pinborg kalder »Ritzaufunktionen«.
»Noget af det, jeg tager med mig fra Ekstra Bladet, det er at gå lidt videre end bare at lægge et Ritzau-telegram direkte på siden. Vi bruger stadig Ritzau, men så ringer vi også lige til politiet og får vores egen kommentar, sådan at vi ikke bare har det samme som alle andre,« siger Niels Pinborg.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.