Mens gratisavisen Urban lukkede med et underskud, gav MetroXpress sidste år et overskud på 14 millioner kroner. Nu skal oplagstallet op.
Det behøver ikke at være en underskudsforretning at udgive gratisaviser. Selv om det for tiden er svært at tiltrække annoncekroner – og dermed indtægter – havde MetroXpress sidste år et helårsresultat 14,2 millioner kroner. Det oplyser MetroXpress A/S i en pressemeddelelse.
Søren Riis, administrerende direktør for MetroXpress, mener at resultat skal tilskrives et stærkt første halvår, et folketingsvalg i fjerde kvartal og en fortsat stram styring af omkostningerne.
»Den økonomiske krise, som blussede op i fjerde kvartal, er en udfordring, men det kan ikke slette det positive indtryk af vores resultat for 2011.«
Efter Berlingske Medias lukning af Urban har MetroXpress besluttet at øge oplaget fra cirka 200.000 aviser til 225.000 eksemplarer.
»Vi har ingen intentioner om at øge oplaget med samme antal eksemplarer, som er forsvundet med Urbans lukning – langt fra. Men da der er opstået en akut mangel på dagblade, primært i S-togsnettet, vurderer vi det hensigtsmæssigt allerede nu at hæve oplaget, hvor vi hurtigst løber tør for aviser,« udtalte Søren Riis for 10 dage siden.
Det er målet at MetroXpress og 24timer skal øge det samlede læsertal med 75-100.000 daglige læsere.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.