Brugerne læser både langt og længe på iPad, og de betaler gerne for magasiner. Til gengæld er de meget uvillige til at betale for nyheder, viser undersøgelser.
Hvad sker der på den internationale mediescene, efter iPad'en er dukket op? Det har medstifter af foreningen for webjournalister, webjournalist Ernst Poulsen, skrevet en længere artikel om til webmagasinet Reflexx.
Ernst Poulsen gennemgår en række undersøgelser på området og trækker relevante facts frem.
Kort fortalt er der rigtig mange, der læser både nyheder og længere tekster på deres iPad. 80 % læser nyheder, og nogle af de store magasiner som Vanity Fair kan prale af læsetid på 60 minutter.
Det betyder, at brugerne som udgangspunkt har meget længere læsetid på iPad end på web.
Desværre er det ikke alting, brugerne vil betale for til deres iPad. Den gode nyhed for journalisterne er, at brugerne gerne betaler for magasiner. Top tre over de ting, brugerne helst betaler for, lyder: Værktøjer, spil, magasiner.
Til gengæld er de mindre villige til at betale for nyheder. Her bruger læserne for eksempel den indbyggede browser til at læse gratis nyheder i stedet.
Læs hele Ernst Poulsens artikel her.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.