Ritzau og A4 i iPad-parløb

Ugebrevet A4 er i dag lanceret som app til iPad. App’en er udviklet sammen med Ritzaus Bureau, der samtidig åbner for at udvikle apps til andre medier

Ugebrevet A4 er i dag lanceret som app til iPad. App’en er udviklet sammen med Ritzaus Bureau, der samtidig åbner for at udvikle apps til andre medier”Vi er faktisk ret stolte over resultatet, og jeg tror, at vores læsere vil være enige i, at app’en vitaliserer vores journalistik.”

Sådan lyder det fra Jan Birkemose, redaktør på Ugebrevet A4, i en pressemeddelelse, der er udsendt i kølvandet på dagens lancering af Ugebrevet A4 som app til iPad.

App’en gør det ifølge Jan Birkemose lettere at læse ugebrevets lange artikler, og så bliver det muligt at søge i alle ugebrevets undersøgelser.

Ritzaus Bureau har hjulpet Ugebrevet A4 med at udvikle applikationen til tabletformatet, og bureauet mener, at de har kunnet dét særligt godt, fordi de også selv laver journalistik.

”Løsningen med A4 er et godt eksempel på, at brugen af nye platforme ikke bare er et spørgsmål om teknik. Ritzaus årelange erfaring med håndtering og præsentation af redaktionelt indhold er en styrke, vi kunne bruge i samarbejdet med A4,” skriver udviklingschef hos Ritzau Kristoffer Gravgaard i pressemeddelelsen.

Han håber, at samarbejdet med Ugebrevet A4 vil få andre medier til at vælge Ritzaus Bureau som udvikler, hvis de overvejer tabletformatet.

1 Kommentar

Bent Christensen
10. DECEMBER 2012
Re: Ritzau og A4 i iPad-parløb

Held og lykke med det. Det går jo nok som Rupert Murdochs The Daily til iPad. Han havde satset på mindst 500.000 læsere. Han fik 100.000. Nu lukker iPad-avisen.

Som det kom frem hos Lasse Jensen i Mennesker og Medier, så er det nok klogere at henvende sig til læserne - end til en iPad.