search

Støjberg-kanal er både et ’crazy godt tænkt’ og ’brillant godt set’ træk

Med betalingsmediet ’inger.dk’ har Inger Støjberg både sikret sig en god optakt til rigsretssagen og et korps af ambassadører, lyder det fra eksperterne i ’Budskab’

”Jeg tror, der vil være folk, der stempler ind på den hjemmeside, som egentlig ikke stempler ind forfærdeligt mange andre steder. De får Inger Støjbergs udlægning af, hvordan dagene har været, når der er retsmøder. Det er guld værd for hende, for hun får ambassadører.”

Sådan siger Søren Søndergaard, kommunikations- og pressechef hos Danske Havne i podcasten ’Budskab’ om Inger Støjbergs eget betalingsmedie ’inger.dk’. Et site, der gik i luften, lige op til rigsretssagen mod den tidligere Venstre-minister.

Rigsretten skal tage stilling til, om Inger Støjbergs instruks om at adskille asylpar, hvor den ene var mindreårig, var ulovlig.

Selv introducerer hun sitet i en video med ordene:

”Kort sagt, så er det her en folkeklub, hvor du kan få indblik i dansk politik, men også komme med bag om det, der foregår i rigsretten.”

For 25 kroner om måneden kan interesserede få adgang til ’nyheder helt generelt’ og videodagbøger fra Inger Støjberg de dage, som er retsdage i rigsretssagen.

”Det er crazy godt tænkt,” siger Kim Larsen, kommunikations- og marketingdirektør i Danske Bank.

”Nu skaber hun sit eget ekkokammer, hvor alle dem, der er enige med hende og hendes base, kan få så meget dokumentation, som de har brug for, for at kunne gå ud og kæmpe hendes sag i de diskussioner, der foregår,” mener han og kalder trækket ’næsten genialt’.

Gå i rette med klogeåger

Søren Søndergaard mener, strategien med en selvstændig kommunikationskanal er ’brillant godt set’. Først og fremmest er det et effektivt ’stunt’, ikke mindst fordi Støjberg har formået at holde sitet hemmeligt helt frem til lanceringen af det.

”Hun får medieomtale, og det er en god optakt til rigsretssagen, som begyndte i morges, så det er den ene side af det,” siger Søren Søndergaard.

Men den anden side er, at Inger Støjberg nu har skabt en kommunikationskanal, som medierne med hans ord vil være ’tvunget til’ at følge med i, alt imens Inger Støjberg kommer med sin udlægning af tingene og skaber ambassadører blandt sine abonnenter.

”Hvis de mennesker sidder og ser TV 2 eller DR om aftenen, og der er en eller anden kloge åge-kommentator, som udlægger teksten, så vil de straks sidde i sofaen og gå i rette med vedkommende, hvis vedkommende siger noget, der ikke passer ind i Støjberg-universet,” siger Søren Søndergaard.

”En em af lødighed”

Både han og Kim Larsen mener, at Støjbergs nye mediekanal kan noget andet end Facebook, hvor Inger Støjberg ellers har tæt på 200.000 følgere.

”For det første tror jeg, hun har brug for at få stunt-effekten,” siger Kim Larsen.

”Hun har også brug for at have en kanal og en platform, som hun selv ejer, hvor det ikke er algoritmen, der bestemmer.”

Søren Søndergaard mener også, Støjberg-sitet står stærkt sammen med hendes Facebook-profil, som hun ’sagtens kan kommunikere på og få likes og kærlighed’.

”Men den her ramme, hun har skabt, er lige nummeret mere professionel. Den har en em af lødighed over sig, som gør, at hendes kommunikation bliver endnu bedre,” siger han.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen