
Loud gik i luften i april og har kæmpet med lave lyttertal. Foto: Oscar Scott Carl/Ritzau Scanpix
Fra 1. november træder Berlingske Media ind i ejerkredsen af Radio Loud.
Det er essensen af en ny aftale, som Berlingske Media og selskabet bag Loud har indgået ifølge en pressemeddelelse fra Loud.
Loud gik i luften i april på en sendetilladelse fra Radio- og tv-nævnet. Nævnet er orienteret om den nye aftale, og Loud og Berlingske Media afventer nu nævnets tilbagemelding på aftalen.
”Vi kan se talenter, der folder sig ud hos Loud,” udtaler Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver for Berlingske Media i pressemeddelelse og fortsætter:
”Berlingske Media er optaget af lyd og podcast, og her udvikler Loud nogle særlige kompetencer i forhold til unge, som er vigtige for uafhængige medier.”
I samme pressemeddelelse lyder det fra Louds bestyrelsesformand, Martin Larsen:
”Vi ser meget ens på de udfordringer, der er i forhold til distribution af lyd til unge, og ikke mindst deler vi Loud-visionen om at skabe kvalitetsindhold til vores unge.”
Nyheden om Berlingske Medias engagement i Loud kommer et halvt år efter, at Loud gik i luften. Radiokanalen har kæmpet med lave lyttertal, og kort før sommerferien stoppepde Louds nyhedschef, Linda Olsen. I den forbindelse lød det fra Ann Lykke Davidsen, at radiokanalen nu skal finde en ny chef, der er ’opsat på en podcast first-strategi’.
I september ansatte Loud tidligere Radio24syv-medarbejder Rasmus Mark Pedersen som ny podcast-redaktør.
Ifølge den nye aftale bliver Berlingske Media sammen med sydfynske Radio Diablo den største ejer af Loud, idet de to parter hver især tegner sig for 40 procent, mens rækken af jyske ejerpartnere tegner sig for de sidste 20 procent af aktiekapitalen i Kulturradio Danmark A/S, der driver Loud.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.