Kommunikationsrådgiver Joachim Sperling giver Danske Banks undskyldning en bredside: »Det er et knæfald for en proletariseret debat, og det er simpelthen så falskt,« siger Sperling, der i sidste uge gik imod folkestemningen ved at forsvare Danske Banks nye kampagne i medierne»Jeg vågner klokken seks i morges, og det første, jeg hører, er, at Danske Bank har sagt undskyld. Så tænker jeg ”åhh nej,” for nu har jeg jo forsvaret kampagnen i medierne, og så lægger de sig nu ned for pøbelvælden,« siger Joachim Sperling til journalisten.dk.
Han er kommunikationsrådgiver og har altså tidligere forsvaret Danske Banks kontroversielle ”New Standards”-kampagne, dels i Deadline, dels på kommunikationsforum.dk, hvor hans synspunkter kom i kraftig modvind.
I dag har Danske Bank så givet en offentlig undskyldning i Politiken i kølvandet på den store folkelige modstand mod kampagnen,og det er langt fra i orden, mener han.
»Jeg synes, at det er trist at se, at så stor en virksomhed laver sådan et knæfald i et forsøg på at komme tilbage på sporet. Det synes jeg er topmålet af ynkelighed og patetisk adfærd,« siger Joachim Sperling.
Men han kan godt sætte sig ind i, hvorfor de har gjort det .
»Jeg forstår godt, hvorfor de har gjort det, for de aner jo ikke, hvad de skal gøre og gribe i, de er jo fuldstændigt rundbarberet,« siger han.
Kritikken er forelagt Danske Bank, som ikke har nogen kommentarer.
2