Kilde kuppede P1 Morgen: Protesterede over fyring af DR-journalist

»DR smider guld på gaden, når de fyrer 'Orienterings' Niels Lindvig,« mener militæranalytiker Peter Viggo Jakobsen. Den pointe luftede han uden varsel mandag morgen på P1 under et live-interview om Frankrigs kamp mod IS. Vært på 'P1 Morgen': »Jeg synes, han saboterer sig selv«
22.09.2014 · 11:58

Flere lyttere har nok spidset ører en ekstra gang her til morgen, da lektor ved Forsvarsakademiet Peter Viggo Jakobsen kort inden klokken syv var live igennem til 'P1 Morgen'.

Interviewet skulle handle om Frankrigs deltagelse i krigen mod Islamisk Stat, men allerede efter vært Jan Falkentofts indledende spørgsmål tog interviewet en uventet drejning. Det skete, da Peter Viggo Jakobsen i stedet for at svare på spørgsmålet bragte en helt anden sag op:

»Inden jeg svarer på spørgsmålet, har jeg lige en bøn til 'Orienterings' ledelse. Jeg vil bede den om at genoverveje fyringen af Niels Lindvig. Ham kan jeg altså ikke undvære. Han er en af de få tilbageværende udenrigskorrespondenter i Danmark, som ikke bare står og læser op fra topmødeerklæringer, tæller bombenedslag, eller som bare stikker mikrofoner op i hovedet på politikerne,« sagde han.

Inden 'P1 Morgen'-værten kunne nå at stoppe ekspertkildens talestrøm, vendte han selv tilbage til at svare på spørgsmålet om, hvad det betyder, at Frankrig nu aktivt går ind i kampen mod IS. Hør hele interviewet her

Peter Viggo: Havde været mærkeligt at sige på TV 2

'P1 Orienterings' mangeårige fagmedarbejder Niels Lindvig var én af de 101 medarbejdere, der onsdag i sidste uge blev varslet fyret i forbindelse med den store sindet-dag i DR.

Til Journalisten forklarer Peter Viggo Jakobsen, hvorfor han valgte at benytte interviewet i 'P1 Morgen' til at protestere over netop den fyring.

»Jeg gjorde det, fordi jeg ikke tror, det hjælper bare at sende en e-mail til ledelsen på 'Orientering'. Og min pointe er, at jeg ikke forstår, at de kan finde på at fyre lige netop ham, når man ser på, hvem de ellers har som udenrigskorrespondenter. Jeg mener virkelig, at DR smider guld på gaden, når de fyrer 'Orienterings' Niels Lindvig,« siger Peter Viggo. 

Men det er jo ikke 'P1 Morgens' værter, der har fyret Lindvig. Er det ok at tage dem og deres program som gidsel i sagen?

»Det kan du sige er unfair. Men jeg skulle jo sige det et eller andet sted – og det havde nok været lidt mærkeligt at gøre ovre på TV 2. 'P1 Morgen' er også et af de få flagskibe, der stadig er tilbage i forhold til at lave den type journalistik, som jeg synes Niels Lindvig repræsenterer. Så jeg rammer nok også et publikum, hvor der er en vis klangbund for budskabet,« siger Peter Viggo og tilføjer:

»Målt på antallet af mails, jeg har fået siden i morges, var det nok ikke ramt helt ved siden af.«

Morgenvært: En besynderlig situation 

'P1 Morgens' vært Jan Falkentoft nåede ikke at få et ord indført, før Peter Viggo Jakobsen igen var tilbage ved det emne, han egentlig skulle tale om.

»Det var en besynderlig situation, fordi jeg selvfølgelig var uforberedt på hans svada, så jeg blev jo noget paf,« siger Jan Falkentoft.

Han kan ikke svare på, om det får konsekvenser for 'P1 Morgens' brug af Peter Viggo Jakobsen som ekspertkilde fremover. Men han mener ikke, at Peter Viggo Jakobsen havde valgt den rigtige platform til at protestere over DR’s fyring af Niels Lindvig:

»Han er jo inviteret til at medvirke for at udtale sig om noget sikkerhedspolitisk. Men jeg synes, han saboterer sig selv ved at lægge fra land med at tale om noget helt andet. Som lytter bliver man bragt ud af balance, og det må være svært at lytte efter hans efterfølgende analyse,« siger han.

Peter Viggo Jakobsen selv påpeger, at hans analyse af Frankrigs kamp mod Islamisk Stat ikke fejler noget, trods hans indledende bøn til 'P1 Orienterings' ledelse. Derfor mener han heller ikke, at det beklikker ham som ekspertkilde:

»Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle gøre mig til useriøs analytiker, at jeg savner en dygtig journalist,« siger han.

Udenrigsstoffet mangler fagjournalister

Ifølge Peter Viggo Jakobsen er fyringen af netop Niels Lindvig så problematisk, fordi Lindvig, som han ser det, er én af de få fagjournalister tilbage i DR.

»Det betyder, at meget af udenrigsdækningen i dag er reduceret til, at man læser pressemeddelelser op og bliver mikrofonholder. Man træder ikke de der to skridt tilbage og sætter begivenhederne ind i en historisk kontekst. Men det gør Niels Lindvig. Han er så meget inde i stoffet, at han kan lægge to og to sammen og nogle gange få seks. Fremfor bare at stikke mikrofonen i snuden på en såkaldt ekspert som mig,« siger han.

Han fremhæver EU-korrespondent Ole Ryborg og 'Orienterings' Tage Baumann som nogle af de få andre DR-journalister, som kan det, han savner i størstedelen af DR’s udenrigsdækning.

»90 procent af udenrigsdækningen i dag er en bevidstløs løben efter øjeblikket. Fordi man er mere interesseret i breaking news og i at have en person på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt end i at forklare sammenhængene,« mener han. 

Kommentar

22/09/2014 - 12:31

Elmer Pedersen

Befriende og en absolut rettidig opfordring til DR og Orientering ift. fyringen af en af DR`s absolut dygtigste journalister, nemlig Niels Lindvig, som jeg, som så mange andre, har lyttet til med stor glæde

22/09/2014 - 12:34

jytte Kjærgaard

Niels Lindvig burde modtage DR's Rosenkjær-pris. For fremragende formidling af til tider kompliceret stof.

22/09/2014 - 12:47

Erik Staffeldt

det er ikke nogen "besynderlig" situation, radio- og tv- journalister finder sig jo alt for ofte i, at gæsterne taler uden om.

22/09/2014 - 12:58

Steen Thomsen

Godt gået, Peter Viggo.
Vi er mange, der kommer til at savne Niels Lindvigs dybdegående analyser.

22/09/2014 - 14:27

jens langergaard

Turde Journalisten ikke følge op på det, som Peter Viggo sagde til Journalisten. Jeg tænker specielt på dette citat:
"Og min pointe er, at jeg ikke forstår, at de kan finde på at fyre lige netop ham, når man ser på, hvem de ellers har som udenrigskorrespondenter."

22/09/2014 - 14:50

Poul Vinholt

Opsigelsen af Niels Lindvig må da kunne bære en prøvelse i.f.t. forskelsbehandlingsloven.
http://di.dk/Personale/Personalejura/opsigelse/Opsigelseafbeskyttedemedarbejdereomfattetafforskelsbehandlingsloven/Pages/Opsigelseafbeskyttedemedarbejdereomfattetafforskelsbehandlingsloven.aspx

22/09/2014 - 15:31

Sissel Klingenberg

Man undres.... hvad tænker de mon på, når de fyrer en så dygtig formidler? Han formår at gøre kompliserte emner begribelige. Sørgeligt!

22/09/2014 - 16:01

Ole Fjord Larsen

BRAVO, Peter Viggo Jakobsen !

Sammen med de andre nævnte få navne udgør du DRs sidste udenrigspolitiske medarbejdere af kvalitet, og I andre skal nok heller ikke forvente at blive skånede af DR*s totalt underlødige og skamløse ledelse !

22/09/2014 - 16:01

Ole Fjord Larsen

BRAVO, Peter Viggo Jakobsen !

Sammen med de andre nævnte få navne udgør du DRs sidste udenrigspolitiske medarbejdere af kvalitet, og I andre skal nok heller ikke forvente at blive skånede af DR*s totalt underlødige og skamløse ledelse !

22/09/2014 - 16:01

Ole Fjord Larsen

BRAVO, Peter Viggo Jakobsen !

Sammen med de andre nævnte få navne udgør du DRs sidste udenrigspolitiske medarbejdere af kvalitet, og I andre skal nok heller ikke forvente at blive skånede af DR*s totalt underlødige og skamløse ledelse !

22/09/2014 - 16:04

Henning Haugaard

Helt enig med Peter Viggo. Meget begrædeligt, at Haagerup efterhånden har fjernet alle fagjournalister og med fyringstrusler lagt snævre rammer for de øvriges ytringer.

22/09/2014 - 16:09

Ole Fjord Larsen

Og det kan jo ikke være for at spare !
Samtidig med at smide kvalitetsmedarbejdere ud ansætter X-Faktor-ledelsen en notorisk spindoktor til en vigtig post i DEAD-line:

DR Har Taget Yderligere Et Skridt Mod Højre

DRs nyansatte spindoktor Krause Kjær har knapt sat sig til rette i DEAD-line før han åbenbart vil dupere sine nye arbejdsgivere med ikke at nøjes med vores egne sædvanlige krigsforbrydere.

Han inviterer ingen ringere end en af verdenshistoriens store krigsforbrydere, nemlig en af superkrigsforbryder Bush’s rådgivere ind for at underholde Kjær om gangsternes officielle begrundelser for deres allerede udførte og også kommende krigsforbrydelser.

At det er rent løgn og spin generer selvfølgelig ikke spindoktor Kjær, som med store våde tilbedende hundeøjne sluger alt hvad krigsforbryderen er så utroligt nådig at indvie ham i.

Og Kjær nøjes ikke med at lytte. Han kan ikke tydeligt nok gentage sin foragt for de europæiske lande der ikke lever op til gangsternes påbud om at deltage i deres blodige krænkelser af al international ret.

Desværre tager spindoktor Kjær ikke fejl i at det er præcist hvad DR’s katastrofalt underlødige og skamløse ledelse kan lide at høre.

Og det passer fint ind i denne, NWO’s danske propagandasender’s, verden af amerikansk død og ødelæggelse.

22/09/2014 - 19:33

erik Jacobsen

Godt sagt Peter Viggo!

22/09/2014 - 19:48

Per Meinertsen

Man gad godt være fluen på væggen der hørte de dygtige lederes argumenter for, hvem de bedst syntes kunne undværes.
Men også et bravo herfra til Peter Viggo Jakobsen!

22/09/2014 - 20:11

Morten Christensen

12 kommentarer so far - uden en eneste, der kritiserer Peter Viggo. Hvem er I mennesker!? Uagtet om han har en pointe, er det godt nok helt i skoven det der...

22/09/2014 - 21:14

Jeannette

Peter Viggo Jakobsen er et forfriskende pust blandt interviewede eksperter. Aldrig nogensinde før har jeg bidt mærke i nogen, der havde noget med militær at gøre, men når Peter Viggo Jakobsen bliver interviewet, så lytter jeg hver gang, fordi han taler ærligt lige ud af posen og velargumenteret. Jeg kender ikke den omtalte studievært, men fyr endelig ikke Peter Vigge Jakobsen også.

22/09/2014 - 21:23

Per Meinertsen

Nej "helt i skoven" synes jeg er for stærkt et udtryk. Men voveligt, det er det da – et desperat, men nødvendigt slag i bolledejen. Og selvfølgelig fuldstændigt velovervejet fra Peter Viggo Jakobsens side, også med hensyn til evt. konsekvenser.
Med rette kan her fremføres, at målet helliger midlet. Og så er det altså heller ikke værre – det er jo ikke fx en opfordring til revolution!

22/09/2014 - 21:26

Poul Monggaard

Respekt for Peter Viggo Jakobsen og Niels Lindvig, som jeg har lyttet til et par årtier +
Vi har mange dygtige journalister - lad dem dog få lov til at udfolde deres talent på den måde, Peter Viggo Jakobsen efterspørger

22/09/2014 - 21:48

Thøger Jensen

Ak, Niels Lindvig har jo slet og ret været en af de mest vægtige grunde til overhovedet at tænde for P1, hvilket tab er fyringen af ham for Orientering!

22/09/2014 - 22:24

Klaus Rydahl

Det er ufattelig dumt. Udover at være en dygtig fagmedarbejder er Lindvig måske DRs allerbedste fortæller. Som lytter er det mere end almindelig svært at få øje på en faglig begrundelse. Så jeg tænker uvilkårligt: hvilken chef har han trådt over tæerne? At man så samtidig fyrer Skadhede og Laurvig fra TVA betyder jo, at man dræner DR for folk, der ved noget om Sydamerika. Meget besynderligt.

22/09/2014 - 22:32

Ole Eskling

Godt gået Peter Viggo ... og dyb respekt for jer begge 2, dig og Niels Lindvig !!

22/09/2014 - 22:57

Eva Munck

Tak, PVJ. Ak, Lindvig - og Skadhede og Laurvig. Vidende, saglige og grundige folk over 50 år. Man ser tendensen: DR ønsker info-tainment, i den tro at det gør P1s lyttere også. Men det er jo netop informationen, vi ønsker af P1. Når vi blot vil underholdes, skifter vi til en anden kanal.

23/09/2014 - 08:50

Søren Rathje

Stemmen er en sladrehank, siger man inden for radioverden, for den afslører ofte ejermanden.

Få stemmer i radioen har været så tillidsvækkende som Lindvigs, fordi der altid lå en sikkerhed, præcision og et fagligt og fortællemæssigt overblik bag hans indslag.

Modsætningen til Lindvig finder man efterhånden alle vegne i radioen: Den hektiske, småpoppede og fagligt usikre medarbejder, som ødsler med ordene og har travlt med at fremhæve sig selv, for nu er vi jo ”personlighedernes radio”, sådan som 24syv har proklameret, og sådan som P1 i stigende grad profilerer sig. Prisen er tabt troværdighed og snakke- i stedet for taleradio.

Hvis jeg var Brügger eller Berthelsen, ville jeg straks kontakte Lindvig og få ham ind i folden, for han har virkelig personlighed, fordi den er forankret i Sagen Selv, nemlig i det han belyser, når han er på.


23/09/2014 - 09:36

Dorte Nielsen

Jeg forslår at indstille Peter Viggo Jacobsen til Rosenkjærprisen 2014 for hans i øvrigt fremragende formidling.
rosenkjaer@dr.dk senest 25.09.2014

Læs mere her
http://www.dr.dk/Om_DR/Kontakt+DR/Spoergsmaal+og+svar/Andet/2014/09/16122514.htm

23/09/2014 - 10:37

Jan August Hillers

Al protest mod den groteske fyring er helt i orden. Det er en politisk fyring, er jeg bange for. Lindvig er jo så dejligt vidende, at det for eksempel kan kollidere med værtens manglende viden, som jeg har hørt det mere end en gang når tidligere vært Lindvig blev interviewet af den klart dårlige vært Mogens Rubinstein, som ikke brød sig om, at Lindvig ikke accepterede hans fordomsfulde præmisser i et spørgsmål, men måtte tåle sig belært - og det tåler han næppe særlig godt.

Og husk at den i ordets forstand enestående korrespondent var i Skotland - et af de områder han sikkert ved mere om end den samlede Orienteringsstab til sammen - og blev nægtet at arbejde med afstemningen.

De kræfter, der fjerner de få sværvægtere indenfor journalistik, er samfundsskadelige - faktisk.

23/09/2014 - 15:05

Knud Pedersen

Jeg har til DR foreslået, at Niels Lindvig indstilles til Rosenkjærprisen. Foreslår¨at mange af P1´s lyttere gør det samme. Jeg og sikkert mange andre P1 lyttere savnede Niels Lindvigs reportager og analyser under den skotske folkeafstemning om selvstændighed. Man undrer sig, at DR først sender Niels Lindvig til Skotland, hvorefter man meddeler ham, at han ikke skal sende indslag om valget. Er det det DR kalder sparepolitik. P1 orientering reduceres til et light program uden Niels Lindvig.

23/09/2014 - 15:59

Helga Helene Nielsen

Et kæmpe tab for P1 Orientering. Grotesk fyring!

23/09/2014 - 19:42

Birgitte Therkildsen

Tænk sig at det skulle være forkert at bringe lytteren ud af balance. Det er vel derfor vi lytter - til P1. Jeg vil i hvert tilfælde gerne at nogen rokker bare lidt ved min balance - ellers finder jeg den jo aldrig ...

23/09/2014 - 20:51

Thomas Andersen

Efter de mange lettere hysteriske kommentar om den kommende katastrofe for DR's dækning af udlandet, vil jeg stilfærdigt tillade mig at tvivle på at fyringen af Niels Lindvig skulle være noget tab.

Nu kan vi da håbe på at få en journalist der i det mindste forsøger at være tilstræbt objektiv, fremfor Lindvigs konsekvente apologi for den venstreekstremismen der har sat sit ubehagelige aftryk på latinamerika i årtier.

Der er ikke noget værre end journalister der ikke kan holde deres personlige politiske synspunkter ude af dækningen. Lindvig er så absolut en af de værste i den sammenhæng. Vidende eller ej.

23/09/2014 - 23:11

Claus riis

Hellere rød end død...kedelig, som visse andre, sikkert ellers dygtige dr journalister. Lingvigs stemme får mig til omgående at løbe hen og skrue op for min radio. lige meget hvilket emne han behandler er det altid videndende, vittigt, originalt, velformuleret, og oven i købet serveret med den der perfekte dybe radiostemme. Ja, det kan kun være en politisk fyring.
Her får radio 24/7 serveret en oplagt chance til at hyre en af dr allerbedste, håber han får et job der.

24/09/2014 - 09:23

Svend Erik Øhlenschlæger

Stor tak til Peter Viggo Jakobsen for at sige fra. DRs beslutning er virkelig langt ude. Den chef eller de chefer, der har fyret Niels Lindvig, kan åbenbart ikke skelne snot fra skæg. Men vi der lytter har IKKE brug for at høre hurtigsnakkerne og deres evige "tak for din analyse" efter en bagatelbetragtning. Vi har brug for at vide noget om den virkelige Virkelighed. Det kan Lindvig give. Behold ham, sig undskyld og giv ham lønforhøjelse.

24/09/2014 - 17:29

Anne Behr

Det må være en ommer!
Når P1-nyheder benytter eufemismen over alle eufemismer, at "Danmark er blevet i n v i t e r e t som deltager i koalitionen til at bombe i Irak...." - med andre ord, at VI ER I KRIG - hvem undrer det så, at DR ikke mere kan bruge en analytisk, dygtig saglig medarbejder som Niels Lindvig. Lad os håbe, at Peter Viggo Jakobsen ikke ryger samme vej. DR's højredrejning er beskæmmende.

24/09/2014 - 22:14

Stephen Mathiasen

Tak til Peter Viggo Jakobsen for at han brugte den situation til at protestere over for fyringen. Som I andre her gjort udtryk for er det et utroligt tab for os lyttere, at DR kunne finde på at fyre en så eminent dygtig journalist. Ledelsen har ufrivilligt afsløret sin inkompetence i de udtalelser, der har ledsaget fyringen. Ledelsen har ganske enkelt ikke fornemmelse for virkelig kvalitet. Det er nærmest en kunstnerisk nydelse at lytte til Niels Lindvigs formidlingsevne og nuancerede dybe saglighed.

24/09/2014 - 23:19

Lars Meineche

få mennesker har evnen til at fange en stemning i et land som Niels Lindvig Jeg mange gange set frem til at skulle nyde hans ikoniske stemme der klart og tydeligt men retorisk fornemmelse for formidling, redegjorde for de problemstillinger der skulle analyseres. Man kan kun gisne over hvad der lægger til grund for en så håbløs beslutning suk suk

25/09/2014 - 15:52

John Kreiner

Dette er ikke for eller imod den fyrede journalist, men jeg finder det dybt forkasteligt, hvis kilder vil blande sig i DR-ledelsens ret til at lede og fordele arbejdet - herunder at hyre og fyre.

Og når Peter Viggo Jakobsen er hentet ind fra Forsvarsakademiet til en kommentar, så bliver hans udfald mig DR-ledelsen implicit med Forsvarsakademiet som afsender.

Det er muligt, at det opfattes som smart, jeg mener, at det var en uoverlagt bemærkning, for Forsvarsakademiet skal ikke blande sig i, hvilke journalister, medierne ansætter eller bruger til hvad.

26/09/2014 - 19:16

Andreas Rischel

Allerførst, fuldstændig enig i de kommentarer, som kalder det en katastrofe, at netop Lindvig kulle ofres.
Men det er vist ingen hemmelighed, at Lindvig ikke var/er udelt populær, heller ikke blandt flere DR-medarbejdere. Han er simpelthen for vidende, velbegavet og velforberedt. Og det er der nogen, der bare ikke kan lide. Måske fordi de inderst inde godt ved, at de aldrig vil kunne nå hans niveau.

06/10/2014 - 20:05

Nils Jeppe Overgaard

En afskedigelse af Niels Lindvig fra Orientering tyder ikke godt for det faglige ambitionsniveau i Dr. Trist!

14/10/2014 - 10:55

Ivan Gullev

Kære Ivan Gullev

Tak for din henvendelse, som jeg svarer på, da den vedrøre en medarbejder og redaktion, som jeg har ansvaret for.

Du beder ikke om noget svar. Men jeg tillader mig alligevel at uddybe og forklare, selv om jeg ikke kan gå ind i en personsag.

Det har været en svær periode i DR, hvor vi har skullet fortælle en stor gruppe af dygtige og gode medarbejdere, at deres stillinger i den kommende tid vil blive nedlagt.

Baggrunden for besparelserne er, at vi står overfor både en direkte besparelse på grund af bortfaldet af erhvervslicensen, og samtidig skal vi finansiere en række nye opgaver, som partierne på tværs af Folketinget er blevet enige om, og som er sammenfattet i Medieaftalen.

Derudover står vi midt i en medievirkelighed, hvor befolkningens mediebrug er under kraftig forandring, og udgifterne ved den omstilling skal DR finde midler til. Det har vi ikke kunnet gøre uden svære valg, herunder også stillingsnedlæggelser.

Stillingsnedlæggelserne i DR er sket på tværs af alle niveauer i organisationen og på tværs af alle kanaler og områder. Vi kommer derfor desværre til at sige farvel til ikke bare én medarbejder men til en lang række dygtige medarbejdere i hele DR. Vi har således desværre måttet fortælle 101 medarbejdere, at DR havde i sinde at afskedige dem. I alt har vi nedlagt 193 stillinger i hele DR.

Jeg er klar over, at de valg, vi har truffet, kan føles uretfærdige og uforståelige både for de, der bliver berørt og set udefra. Men valgene har vi været nødt til at træffe.

Vi arbejder nu meget målrettet med både at bevare og udvikle det høje både indholdsmæssige og formidlingsmæssige niveau på Orientering, så vi fortsat kan levere et program, som netop kan sætte perspektiv og ny viden på samfundsudviklingen. Dette lægger os meget på sinde, og det er vores ambition, at vi kan gøre det på en måde, så du og andre lyttere fortsat vil opleve, at I får et godt og gennemarbejdet program.

Jeg håber dette tjener til uddybning og forklaring.

Med venlig hilsen
Anne-Marie Dohm
Direktør, DR Danmark

Kære Anne-Marie Dohm,
Tak for at du reagerer på min opbragthed.
Din forklaring løfter dog ikke sløret for det mysterium, at Lindvig bliver smidt på porten, selv om han ville blive i stillingen under sit et årige opsigelsesvarsel.
Det må kunne forklares principielt.
Venlig hilsen Ivan Gullev

30/10/2014 - 13:34

Thomas Tjørnehøj

Thomas Andersen (kommentar 23/9), der har det svært med Niels Lindvigs påståede holdninger til "venstreekstremismen" i Sydamerika, glemmer meget belejligt at landene indtil for få årtier siden var diktaturer - i mange tilfælde med billigelse og støtte fra USA, som gerne opfattede Sydamerika som sin egen baghave. Noget, der i endnu højere grad "har sat sit ubehagelige aftryk på latinamerika i årtier".

Et eksempel: i Chile er det året 1973, man tænker på, når datoen 11. september nævnes. Denne dato dette år blev den demokratisk valgte præsident Allende erstattet af diktatoren Pinochet. Han blev reelt indsat af CIA, og i den følgende tid "forsvandt" betydeligt flere mennesker end ved den begivenhed, der fandt sted i USA nøjagtig 28 år senere.

Jeg har familie i Chile og bekendte i Brasilien. Jeg taler portugisisk flydende og har besøgt Sydamerika ganske mange gange. Dér har jeg lyttet til såvel horrible førstehåndsberetninger fra diktaturtiden som til ønsker om demokrati som i nordeuropæiske lande, snarere end US-amerikansk liberalisme. Og med den baggrund bedømmer jeg ethvert af Niels Lindvigs indslag om Sydamerika som reelle og troværdige. Hans kulturelle og sproglige indsigt bliver svær at erstatte.

27/11/2014 - 19:56

Palle Kuld

Jeg VIL have Niels Lindvig tilbage!
Der er jo ingen andre der kan tage hans plads...

Seneste jobopslag

JA, DU SKAL ARBEJDE HÅRDT HER!

TV 2
Ansøgningsfrist: 10.03

Digital avisredaktion søger to barselsvikarer

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 18.03

Pressemedarbejder

Dansk Flygtningehjælp
Ansøgningsfrist: 25.02

Pressechef til pædagogernes fagforening

BUPL - BØRNE- OG UNGDOMSPÆDAGOGERNES LANDSFORBUND
Ansøgningsfrist: 08.03

Er du DR’s nye digitale madjournalist?

DR
Ansøgningsfrist: 24.02

Kommunikationschef

Økologisk Landsforening
Ansøgningsfrist: 06.03

Kommunikationschef

VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Ansøgningsfrist: 04.03

Adjunkt til Kommunikationsuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 01.03

Pressechef med blik for et af Danmarks vigtigste erhverv

Landbrugsstyrelsen
Ansøgningsfrist: 03.03

Kommunikationsmedarbejder

Diabetesforeningen
Ansøgningsfrist: 22.02

Redaktør til Roskilde Festivals mediehus

Roskilde Festival
Ansøgningsfrist: 03.03

Kommunikationsmedarbejder til Bibliotekerne

Hillerød Kommune
Ansøgningsfrist: 20.02

Webredaktør (Barselsvikar) til Kommunikation på Københavns Universitet

Københavns Universitet
Ansøgningsfrist: 04.03

Kommunikationsmedarbejder

Region Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 20.02

Skrivende redaktør til nyt magasin

Efterskoleforeningen
Ansøgningsfrist: 24.02

Marketing- og kommunikationsmedarbejder

Naturhistorisk Museum Aarhus
Ansøgningsfrist: 22.02