Her er ti gode Twitter-tips om kommunikation

Sådan sender du pressemeddelelser ud gratis, og sådan får du en journalist til at bide på dit tip. Ti ultrakorte kneb fra en PR-ekspert til dig, der laver kommunikation.

Sådan sender du pressemeddelelser ud gratis, og sådan får du en journalist til at bide på dit tip. Ti ultrakorte kneb fra en PR-ekspert til dig, der laver kommunikation.

Har du ikke tid til at læse en lang rapport om moderne PR? Så har webmediet Ragan's PR Daily viderebragt ti tips. De ti eksempler er taget fra Lizz Harmons Twitter-profil. Hun er adm. direktør i det amerikanske PR-bureau HarmonTampa Public Relations og sender hyppigt kommunikationstricks ud på Twitter.

Nogle af de ti tips er sikkert klassikere for garvede kommunikationsmedarbejdere, blandt andet:

»Planlæg din historie, så den lander i en ferieweekend. Selvom vi har fri, kører nyhederne 24/7, og de har brug for historier.«

Et andet tip handler meget specifikt om, hvordan du ikke skal bruge sociale medier.»Folk gør forretninger med folk, de kan lide. Lad være med at opføre dig som en robot, og undlad at bruge bots på sociale medier,« står der.

Det er ellers et kneb, der ses fra tid til anden, også blandt danskere, eksempelvis at overføre sin Facebook-opdatering direkte til Twitter. Blandt andre statsminister Lars Løkke Rasmussen har fået skæld-ud for den praksis af Twitter-brugere – fordi hans Facebook-opdateringer som regel er for lange til Twitter og derfor bliver afbrudt midt i en sætning.

I et tredje tip anbefaler Lizz Harmon helt konkret hjemmesiden Prlog.org, hvorfra man kan sende pressemeddelelser gratis. 

Du kan se alle ti tips her, og du kan følge Lizz Harmon på Twitter her.

2 Kommentarer

Andreas Marckmann Andreassen
21. MARTS 2011
Re: Her er ti gode Twitter-tips om kommunikation

@Mikkel Toft-Olsen

Tak for din kommentar - og beklager linket, det er rettet nu.

Mikkel Toft-Olsen
21. MARTS 2011
Re: Her er ti gode Twitter-tips om kommunikation
Tak for spændende link. Dit link til Liss Harmon virker ikke (men hun var til at finde)