
Beslutningen om slippe CEO-posten har været undervejs, siden vi flyttede fra København, siger Espen Højlund. Foto: Søren Bidstrup/Ritzau Scanpix
Direktør Espen Højlund stopper efter 12 år i spidsen for kommunikationsbureauet Advice.
Hans rolle bliver fremover at være arbejdende bestyrelsesmedlem, mens den hidtidige direktør for branding og marketing, Mille Klink, overtager direktørposten. Det skriver Markedsføring.
Det er præcis et år siden, at Falck-skandalen kørte, hvor Advice spillede en rolle. Men Espen Højlund afviser, at han stopper på grund af Falck-sagen.
”Jeg har ikke en fornemmelse af, at den sag har svækket min legitimitet. Hverken internt eller eksternt. Jeg har været i dialog med bestyrelsen om det her i nogle år,” siger Espen Højlund.
Skal få familielivet til at gå op
Espen Højlund bor til daglig på Mols, og han stopper som direktør for at få job og familie til at passe sammen.
Beslutningen om slippe CEO-posten har været undervejs, siden familien flyttede fra København, siger han til Markedsføring.
For et år siden kastede Falck-skandalen Advice ud i sin hidtil største krise.
”Vi troede, vi var de gode drenge og piger i klassen, og klappede os selv på skulderen. Men når det kunne glide så meget på Falck-opgaven, er det, fordi vi ikke arbejdede systematisk nok med etik,” fortalte Espen Højlund i det seneste nummer af Journalisten.
Espen Højlund understregede, at Advice handlede uetisk, men ikke begik noget ulovligt i forbindelse med Falck-sagen.
De seneste måneder har Advice lavet et sæt etiske retningslinjer, der blandt andet indeholder en whistleblower-ordning og en udpegning af en intern risikomanager på bureauet.
Advice har desuden lavet en intern undersøgelsen, hvor 3.500 kundesager fra de seneste år er blevet gennemgået for at afdække, om der var andre eksempler på dårlig etik. Det var ikke tilfældet, viste undersøgelsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.