Røde tal på bundlinjen fik A-Pressen til at sælge Newspaq til Ritzaus Bureau og skære i tilskuddet til Avisen.dk. Chefredaktør Rasmus Emborg frygter ikke salg af Avisen.dk
LO har i denne uge neddroslet deres engagement i dansk presse. Tirsdag blev Nyhedsbureauet Newspaq solgt til Rizau ligesom det kom frem, at Avisen.dk fra nytår har fået skåret i den økonomiske støtte. Angiveligt drejer det sig om flere millioner kroner.
Alligevel mener Avisen.dks chefredaktør og adm. direktør, Rasmus Emborg, ikke, at det trækker op til uvejr.
»Alle ændringer i indtægter har naturligvis betydning. Derfor betyder et mindre sponsorat fra LO også noget, ligesom det betyder noget, når vi øger annoncesalget. Den ændrede aftale med LO tog vi højde for i budgetlægningen for 2012. Vi gik ind i det nye år med uændret redaktionel styrke, og vi følger fortsat budgettet på fjerde måned,« siger Rasmus Emborg til Mediawatch.
Den mindre økonomiske støtte betyder, at Avisen.dk har genforhandlet deres aftale med Newspaq. Rasmus Emborg vil dog ikke uddybe, hvor meget mindre aftalen er blevet.
»Jeg kan ikke sige andet, end at vi har genforhandlet vores aftale med Newspaq, og hvis du ser på Avisen.dk har vi ikke fået mindre indhold end tidligere. Det eneste nye siden i går er, at vi nu formelt set er blevet kunder hos Ritzau, og fremover vil vi både få indhold fra Newspaq og Ritzau.«
Rasmus Emborg frygter ikke, at Avisen.dk kan blive det næste medie, som A-Pressen skiller sig af med.
»Jeg ser ikke nogen relation mellem salget af Newspaq og os. Situationen for Avisen.dk er uændret.«
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.