Wozniacki er blevet for medietrænet

Caroline Wozniacki er tidligere blevet beundret for sin evne til at gøre både sponsorer og journalister tilfredse til sine pressemøder. Men nu gider journalisterne ikke mere - hun er for medietrænet.

Caroline Wozniacki er tidligere blevet beundret for sin evne til at gøre både sponsorer og journalister tilfredse til sine pressemøder. Men nu gider journalisterne ikke mere – hun er for medietrænet.

I efteråret beskrev fagbladet Journalisten, hvordan Caroline Wozniacki har været igennem omfattende medietræning. Hun ved, hvordan hun gør sine sponsorere tilfredse – for eksempel ved at få sneget sin sponsor Adidas' slogan "impossible is nothing" ind til et pressemøde. Eller ved at genbruge sponsorernes vendinger i sine pressemeddelelser.

»Hun har nærmest direkte adgang til spalterne, og hun ved, at Adidas sætter pris på omtale, og tilfredse sponsorer betyder større kontrakter og flere penge ind på kontoen,« skrev fagbladet Journalisten tidligere.

Men hun skal til at passe på med de overplanlagte pressemøder, hvis man skal tro to erfarne tennisjournalister. De synes, at hun er så kedelig og medietrænet, at de ikke længere gider at komme til hendes pressemøder. Den unge stjernes pressemøder har været blandt de mindst besøgte ved årets Australian Open. Det skriver Ritzau.

»Hun er kvik nok, men hun giver slet ikke nok. Hun prøver ikke engang på at være interessant. Og hun fremstår ikke ærlig. Jeg ved ikke, hvorfor hun er sådan på vagt. Hun lyder som en, der har taget et mediekursus i, hvordan man svarer på spørgsmål,« siger Matt Cronin, en af tennistourens mest erfarne journalister.

Heller ikke tennisjournalisten Stephanie Myles gider at dukke op Hun kalder Wozniacki kedelig og intetsigende.

»Jeg ville komme, hvis jeg troede på, hun ville give et interessant svar på mine spørgsmål. Men det sker ikke, uanset hvad jeg spørger om. Hun er som teflon,« siger Stephanie Myles, som også peger på den omfattende medietræning som grund:

»Hun har lært at sige det rigtige uden rigtig at sige noget. På den måde slipper hun for at tale over sig og komme i problemer, men i det lange løb gør det hende til uinteressant materiale at arbejde med,« siger Stephanie Myles.

De to sportsjournalister mener, at det vil skade hende internationalt, hvis fansene ikke kan læse noget interessant om hende.