Wozniacki er blevet for medietrænet

Caroline Wozniacki er tidligere blevet beundret for sin evne til at gøre både sponsorer og journalister tilfredse til sine pressemøder. Men nu gider journalisterne ikke mere - hun er for medietrænet.

Caroline Wozniacki er tidligere blevet beundret for sin evne til at gøre både sponsorer og journalister tilfredse til sine pressemøder. Men nu gider journalisterne ikke mere – hun er for medietrænet.

I efteråret beskrev fagbladet Journalisten, hvordan Caroline Wozniacki har været igennem omfattende medietræning. Hun ved, hvordan hun gør sine sponsorere tilfredse – for eksempel ved at få sneget sin sponsor Adidas' slogan "impossible is nothing" ind til et pressemøde. Eller ved at genbruge sponsorernes vendinger i sine pressemeddelelser.

»Hun har nærmest direkte adgang til spalterne, og hun ved, at Adidas sætter pris på omtale, og tilfredse sponsorer betyder større kontrakter og flere penge ind på kontoen,« skrev fagbladet Journalisten tidligere.

Men hun skal til at passe på med de overplanlagte pressemøder, hvis man skal tro to erfarne tennisjournalister. De synes, at hun er så kedelig og medietrænet, at de ikke længere gider at komme til hendes pressemøder. Den unge stjernes pressemøder har været blandt de mindst besøgte ved årets Australian Open. Det skriver Ritzau.

»Hun er kvik nok, men hun giver slet ikke nok. Hun prøver ikke engang på at være interessant. Og hun fremstår ikke ærlig. Jeg ved ikke, hvorfor hun er sådan på vagt. Hun lyder som en, der har taget et mediekursus i, hvordan man svarer på spørgsmål,« siger Matt Cronin, en af tennistourens mest erfarne journalister.

Heller ikke tennisjournalisten Stephanie Myles gider at dukke op Hun kalder Wozniacki kedelig og intetsigende.

»Jeg ville komme, hvis jeg troede på, hun ville give et interessant svar på mine spørgsmål. Men det sker ikke, uanset hvad jeg spørger om. Hun er som teflon,« siger Stephanie Myles, som også peger på den omfattende medietræning som grund:

»Hun har lært at sige det rigtige uden rigtig at sige noget. På den måde slipper hun for at tale over sig og komme i problemer, men i det lange løb gør det hende til uinteressant materiale at arbejde med,« siger Stephanie Myles.

De to sportsjournalister mener, at det vil skade hende internationalt, hvis fansene ikke kan læse noget interessant om hende.

5 Kommentarer

Michael Meisner
21. JANUAR 2011
Pressen er blevet for kedelig!!!

Og det kom der så en reaktion på!

Utroligt stærkt og modigt af den kun 20 årige tennis-darling: Men hun lagde sig altså ikke ned, men slog igen med humor og vid: http://www.sporten.dk/tennis/jubler-over-carolines-sjove-stunt. Kære Flemming Fjeldgaard - nu er bolden spillet videre til dig...

 

Michael Meisner
20. JANUAR 2011
Re: Wozniacki er blevet for medietrænet

Ja. Ja, Mon ikke flokken af pressefolk stille og roligt, pr. automatik, begynder at finde interesse for Miss Sunshine, efterhånde som tennisåret skrider fremad. Forudsat at hun leverer og tager turneringssejre hjem. Uanset hvor medietrænet og uinteressant hun fremstår nu

Lars B. Jørgensen
20. JANUAR 2011
Re: Wozniacki er blevet for medietrænet

Det er meget nemt at skyde på sportsjournalister. Vel nærmest ophøjet til en art retorisk lerdueskydning for små og hadefulde journalister som Hvid, der åbennbart både formår at hade dametennis og samtidig følge levende med i, hvordan Wozniacki bliver dækket af den hjemlige presse. Sikke et liv....

 Der gøres skam mange forsøg på at afdække fejl og mangler i Caroline Wozniackis spil. Og måske endda hendes fremtoning. Ikke at kritikerne står i kø, hvad der måske ikke kan undre, når hun stormer mod verdenstoppen.

 En ting kan man dog være sikker på. Og det er, at internettet med dets sinkemagnetisme skummer over af vrede brugere, som beskylder journalisterne og journalistikkken for hetz og jantelov og det, der er værre.

Iøvrigt er det pudsigt som den, skal vi sige mere pæne og estimerede journalistik heller ikke formår at være særlig kritisk, når der skal stilles spørgsmål lige på og fra hoften. Reportager fra Christiansborg af den karakter minder i min optik samme flashagtige overfladiskhed som den, man ser i sportens verden.

Kurt Lassen
20. JANUAR 2011
Re: Wozniacki er blevet for medietrænet

Læs Berlingsks sportsredaktør Flemming Fjeldgaards klumme over temaet. Samme medie som i øvrigt beskæftigede sig indgående med bogen om Miss Sunshine, der forholdt sig kritisk til både farmand Piotr Wozniacki/Viktor Krason og Dansk Tennis Forbunds håndtering af den yngre udgave af Caroline Wozniacki. Hvad Caroline selv angår, er hun først og fremmest god til at spille tennis...

http://flemmingfjeldgaard.blogs.sporten.dk/2011/01/20/wozniacki-den-intetsigende-vinder/ 

Anders Hvid
20. JANUAR 2011
Re: Wozniacki er blevet for medietrænet

Det er spændende, at de danske medier glædeligt bringer sådan historier videre. Men er der nogle af de danske medier, der tør at stå frem med egen kritik af kvinden, der er så intetsigende, at det er pinligt.

 Nej, sikkert ikke. Måske en enkelt spydig kommentar eller to. Men ikke mere. For de danske medier æder alt Woz' vrøvl, og så er det ligegyldigt, om det er spændende eller ej. Det er sportjournalistik, når det er værst og mere kliche, og overgåes vel kun af Tv2-reportere under Tour De France, der stiller "var det hårdt i dag"-spørgsmål til samtlige og også lige har indøvet lidt aftenskolefransk, så de kan få en ligegyldig kommentar fra de udenlanske ryttere. 

 Historien om Woz, der blev sparket over benet af en kænguru siger jo alt om den nationale presse, der dækker vores allesammens "darling"

 

PS: Hader dametennis. 

Flere