Det kan virke ulogisk for medarbejderne, at der kommer flere chefer i den danske mediebranche, mens der mange steder skæres ned på antallet af medarbejdere på gulvet. Det er det nu ikke, skriver Børsen i dag.
Det er derimod et udtryk for mere professionalisme, når de danske medier opruster med flere chefer og mellemledere i en krisetid:
»Der er hverken noget mærkeligt eller odiøst ved, at lederlaget vokser i krisetider. De økonomiske udfordringer øger behovene for strategisk tænkning og udvikling af forretningsmodeller,« siger Anker Brink Lund, professor ved Copenhagen Business School til dagbladet Børsen.
Forrige uge udvidede dagbladet Politiken sin chefredaktion fra to til tre. Tidligere var det TV 2, der fik en ekstra mand i direktionen, så de sad fem. Og i begyndelsen af året fordoblede DR direktionen ved at gå fra fire til otte medlemmer. Generelt set er der også kommet flere mellemledere i branchen, vurderer Claus Iwersen, forhandlingschef i Journalistforbundet:
»I dag er der et langt større ønske om at planlægge, hvad der kommer ud af systemet ved dagens slutning. Det binder mange kræfter,« udtaler Claus Iwersen.
Også Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media, ser en ændring i sammensætningen af ledergruppen hos Berlingske:
»Vi har fået langt flere af den type job, der drejer sig om projektledelse. De er på en chefkontrakt og tæller derfor med i ledelsespuljen.«
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.