Egmont har nået koncernens hidtil bedste resultat i 2011. Tv udgør nu en fjerdedel af Egmonts omsætning efter købet af norsk TV 2, der også bærer en stor del af overskuddet hjem med endnu et rekordresultat.
Egmont har netop udsendt årsregnskabet for 2011, og det ser pænt ud. Koncernens resultat før skat er steget med knap en fjerdedel til 698 mio. kroner sidste år, og det er mediekoncernens hidtil bedste resultat, lyder det i en pressemeddelelse.
Fremgangen er blandt andet drevet frem af "guldægget" norsk TV 2, som Egmont har købt den sidste halvdel af i 2011. Dermed er Egmont eneejer af tv-stationen, der sidste år kunne præsentere endnu et flot resultat.
"Egmonts resultat i 2011 er solidt og vores hidtil bedste. Det er skabt på grundlag af fremgang i primært TV 2 og magasinerne samt stærke kreative medieprodukter. Vi har over de senere år udviklet Egmont strategisk, så halvdelen af vores omsætning nu kommer fra medieprodukter, der ses på skærme," udtaler koncernchef Steffen Kragh i meddelelsen.
TV 2 i Norge øgede omsætningen på både reklamer og brugerbetaling i 2011, og Egmonts opkøb af kanalen øger den samlede omsætning med cirka halvanden mia. danske kroner i 2012. Omsætningen i 2011 var lidt over 10 mia. kroner.
Efter købet af TV 2 er hver fjerde krone i Egmonts omsætning hentet på tv. Film, computerspil og online-indhold udgør også en fjerdedel.
Også 2010 var et rekordår for Egmont. Koncernen har nu en egenkapital på 3,8 mia. kroner mod 3,4 mia. kroner i 2010.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.