Magasinet og websiden Poplick har indtil nu beskæftiget sig med populærkultur og popmusik over en bred kam, men der er ikke sket noget på sitet siden fredag. Og det er langtfra sikkert, at der kommer gang i Poplick igen lige foreløbigt, forklarer Lasse Kyed, der er administrerende direktør i Soundvenue, som hidtil har udgivet Poplick.
»Jeg ved ikke, om vi lukker helt, jeg ved bare, at vi lukker i den nuværende form. Vi har haft et samarbejde med MetroXpress, som lige har offentliggjort, hvordan og hvorledes tingene kommer til at hænge sammen fremadrettet, og i den ligning passer det her tillæg, som udkom en gang om måneden, ikke mere,« siger Lasse Kyed til journalisten.dk.
Ud over magasinudgivelsen har poplick.dk haft i omegnen af 20.000 unikke brugere om måneden, men han tror umiddelbart ikke på, at Poplick kan fungere selvstændigt og uden en storebror.
»Vores tanke har fra starten været, at Poplick er et fusionsmedie. Noget, hvor der er en meget bred berøring og stor volumen. Det har vi ikke kunnet gøre uden at have en part med i det – først MSN og så MetroXpress – som er meget voluminøse,« siger Lasse Kyed.
Fremtiden kan i stedet ligge i at gøre Poplick mere nicheorienteret.
»Det, vi går og overvejer, er, om vi kan lave noget, som er lidt mere skarpt og fokuseret som Soundvenue, men jeg kan ikke forestille mig, at der ligger noget print i det mere,« siger Lasse Kyed.
»Grundfundamentet er forsvundet for Poplick, derfor vil vi gå i tænkeboks omkring, hvad det så skal være.«
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.