Avisen med bund i tro, etik og eksistens har på baggrund i læserundersøgelser relanceret sig med nye stofområder og design.»I en pulserende medieverden ønsker vi at gå mod strømmen og skabe en avis til eftertanke og fordybelse,« siger Kristeligt Dagblads ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør Erik Bjerager i en pressemeddelelse.
Avisen styrker blandt andet tros- og eksistensstoffet, mens kulturstoffet bliver tildelt mere plads på hverdage. Derudover får avisen en ny fast side – "Idé & Tanke" – der trækker de store linjer tilbage i filosofiens, teologiens og idéhistoriens verden. Sundhed og helbred bliver et nyt redaktionelt område.
»Når vi relancerer Kristeligt Dagblad i et nyt og mere moderne design, er det er det for at understrege vores ambition om at være den førende kultur- og eksistensavis i Danmark. Vi har på samme tid fornyet og forbedret avisen på en lang række områder og skabt nye redaktionelle temaer, som vi forventer os meget af,« siger Erik Bjerager i pressemeddelelsen.
Relanceringen kommer på baggrund af en omfattende læserundersøgelse.
»Næsten 3000 læsere deltog i undersøgelsen, som blandt andet viste, at avisens læsere er blandt branchens mest tilfredse, men i stigende grad ønsker en avis, der kan sikre dem stof til fordybelse. Det håber vi, at vi med omlægningen af avisen kan imødekomme,« siger Erik Bjerager.
Ud over ændringer i indholdet har Kristeligt Dagblad fået en ansigtsløftning på det visuelle.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.