Opretter seks nye stillinger i forbindelse med lancering af abonnementsbetalt netjournalistik
Jyllands-Posten omlægger netstoffet og opretter seks nye stillinger. Det fremgår af en pressemeddelelse, chefredaktør Pierre Collignon netop har udsendt.
Oprettelsen af de nye stillinger sker i forbindelse med, at netredaktionen udvides til at publicere journalistik på web, mobil, tablets og på "digitale betalingsplatforme" – de seks nye medarbejdere skal hjælpe med at levere journalistik til betalende kunder på nettet.
Redaktionen omdøbes til digital redaktion. En af opgaverne bliver at hjælpe Jyllands-Postens fagredaktioner med at levere den ny form for abonnementsjournalistik på nettet.
Det er i denne forbindelse, at der nu oprettes en Premium-redaktion, der vil blive født med seks stillinger, heriblandt en Premium-redaktør, en superbruger, en web producer, en community manager og to flow managers:
"Vores digitale redaktion har alle de nødvendige kompetencer for at hjælpe fagredaktionerne med at sætte strøm til deres kvalitetsjournalistik. Vi vil indføre nye formater og give vores vigtigste historier et nyt lag af digital berigelse, som skal give vores abonnenter mere værdi," skriver journalistisk chefredaktør Pierre Collignon i pressemeddelelsen.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Dejlige danske ord:
"Det er i denne forbindelse, at der nu oprettes en Premium-redaktion, der vil blive født med seks stillinger, heriblandt en Premium-redaktør, en superbruger, en web producer, en community manager og to flow managers:"