search

Journalisten omlægger sin distribution

Bladet skal lande sikrere hos flere medlemmer. Derfor prøver vi noget nyt i 2018. Du får dit næste blad på søndag. Læs her, hvad du gør, hvis det svigter

Journalisten har i 2017 fået flere henvendelser om manglende levering af bladet, end vi plejer. Derfor har vi brugt efteråret på at gennemgå mulighederne og finde en løsning, der skal give sikrere levering. Og tilmed kortere tid fra deadline til levering.

I bør modtage næste nummer af Journalisten på søndag den 4. februar.

Hvis det svigter, har vi oprettet en digital hotline, hvor I via en formular orienterer distributionsselskabet direkte. De vil så efterlevere magasinet og undersøge og udbedre fejlen.

Du finder linket til reklamation på Journalisten.dk – klik på ”Distribution”.

Og det er friskere varer, I modtager. Vi sendte bladet til tryk onsdag middag. I får det søndag morgen.

Bladet bliver desuden lagt op online mandag efter udgivelse. Det vil sige mandag den 5. februar.

Kommentarer
47
Peter Bruun
04.02.18 12:20
Formularen virker ikke, men
Formularen virker ikke, men jeg har i hvert fald ikke modtaget bladet!
Fremhævet af Journalisten
Helge T. Andreassen
04.02.18 16:06
Jeg har ikke modtaget

Jeg har ikke modtaget Journalisten. Har udfyldt formularen, men kan ikke sende den
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
04.02.18 16:27
Kære Peter og Helge

Kære Peter og Helge

Tak. Jeg har modtaget jeres reklamationer og går videre med dem. Formularen virkede i fredags ... Testede den før jeg gik hjem. Men jeg ser på den i morgen mandag. I modtager bladet med posten.

Kh Øjvind
Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
05.02.18 08:33
Når man vil sende formularen
Når man vil sende formularen får man at vide der mangler et svar. Det gør der ikke. En meget snedig måde at sikre sig mod reklamationer.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
05.02.18 09:20
Kære Michael

Kære Michael

Tak!

Jeg har testet, den virker hos mig. Vi har modtaget cirka 10-12 reklamationer i weekenden. Men der er to andre her i sporet, der har påpeget fejl. Jeg giver det videre.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Tommy Kaas
05.02.18 11:44
Tak for skiftet til ny
Tak for skiftet til ny distributør. Efter i flere omgange slet ikke at have fået blade, oplevede vi nu igen at få to eksemplarer afleveret i postkassen - til tiden. Det er godt nok længe siden, det er sket sidst.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
05.02.18 11:56
Kære Tommy

Kære Tommy

Det er jeg så glad for at høre. Og hvis I vil nøjes med et blad, så kan I afmelde på Mit DJ.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Luci Smith
05.02.18 18:25
Desværre var mit eksemplar af
Desværre var mit eksemplar af Journalisten klistret til i et af hjørnerne.Spildt sodavand eller noget i den stil. Kommer ind på Gl Strand og henter et rent eksemplar.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
05.02.18 20:31
Hej

Hej

Du kan også reklamere via linket øverst på denne side.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Malene Fenger-Grøndahl
06.02.18 07:42
Jeg har ikke modtaget bladet
Jeg har ikke modtaget bladet endnu, selv om jeg indsendte formularen søndag aften. Jeg modtog godt nok også de seneste ca. 6-7 blade med stor forsinkelse og efter mange rykkere, så det er ikke blevet værre... Men det ville nu være dejligt, hvis skiftet til ny distributør betyder, at jeg kan regne med at modtage mit fagblad i postkassen uden hver gang at skulle kæmpe en lang kamp for det :-)
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
06.02.18 07:45
Kære Malene

Kære Malene

Godt du har reklameret via formularen. Jeg vil tro, det tager mere end en hverdag før de rykker ud. Men du skal have dit blad. Og hvis det ikke kommer snart, så skriv til mig.

Mvh Øjvind
Fremhævet af Journalisten
Lars Skov
06.02.18 10:26
Kære Journalisten.

Kære Journalisten.
Bladet kom sammen med min Søndagspolitiken. Avisen var knastør, men Journalisten var våd - ikke bare våd, men gennemblødt, så selv en konservator ville have vanskeligheder med at få den skilt ad. Distributøren var i bil.
Jeg har klaget via formularen. mvh Lars skov
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
06.02.18 11:21
Kære Lars

Kære Lars

Det er jeg ked af, men super godt, at du har reklameret. Mvh Øjvind
Fremhævet af Journalisten
Klaus Wendelboe
06.02.18 12:44
Kære Øjvind - vi fik
Kære Øjvind - vi fik Sygeplejersken i weekenden ;-) men ikke Journalisten ..måske er den dukket op i dag? Det finder jeg ud af når jeg kommer hjem. Eller også leder posten stadig efter min postkasse? Jeg bor ude gennem en skov, nede ad en markvej - på Viborgkanten. Det kunne være i skal indgå et strategisk udgiversamarbejde med Dansk Sygeplejeråd.. ;-)
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
06.02.18 12:55
Kære Klaus

Kære Klaus

Tak. Øv. Skriv er reklamation via linket øverst på siden her. KH
Fremhævet af Journalisten
Malene Fenger-Grøndahl
09.02.18 13:03
Hej

Hej
stadig ingen Journalisten i min postkasse. Hvor længe mon man skal regne med at vente, når man har reklameret (søndag aften)?
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
09.02.18 13:10
Kære Malene

Kære Malene

Det er et godt spørgsmål. Jeg finder et svar.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
09.02.18 13:23
Kære Malene

Kære Malene

Jeg har talt med distributøren Bladkompagniet, der er på sagen.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
10.02.18 07:55
Kære Malene - og andre der
Kære Malene - og andre der ikke fik bladet

Tak fordi du rykkede mig.

Jeg tjekkede derpå op på de ialt små 50 reklamationer, der har været på distributionen af de cirka 18.000 blade. De bliver efterleveret denne weekend.

Det er for sent. Det har jeg talt med Bladkompagniet om. Det har de forstået.

Ofte vil leveringssvigt ved ny distributør være engangsfejl, der skal rettes. Jeg går stærkt ud fra de rammer din postkasse/brevsprække skarpt næste gang.

God weekend. ;-)

Med venlig hilsen
Fremhævet af Journalisten
Anonymous
12.02.18 07:47
Hej

Hej
Jeg er ked af at måtte sige det, men der er stadig ikke kommet noget blad til mig.
Venligst
Malene
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
12.02.18 07:57
Kære Malene

Kære Malene

Tak. VI følger op.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
12.02.18 09:56
De af os der har været i
De af os der har været i printbranchen ved desværre alt om at distribution er et særligt område af helvede der er outsourcet til jordoverfladen. Jeg kan derfor ikke sige at jeg er overrasket over at jeg ikke fik noget blad i går, til gengæld virkede reklamationsformularen denne gang. Men siden det nu er som det er, hvorfor bliver e-paperen ikke bare uploadet om søndagen (den første, udgivelsesdagen)?
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
12.02.18 10:04
Kære Michael

Kære Michael

Vi publicerer epaperet mandag efter udgivelse søndag samtidig med at vi lægger coverhistorien op.

Det synes jeg er en god løsning også af hensyn til arbejdsgangene.

Mvh


Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
12.02.18 12:20
Ja, det er jeg klar over. Mit
Ja, det er jeg klar over. Mit spørgsmål gik på hvorfor det ikke skete søndag, og det er så, kan jeg forstå, fordi det synes I ikke. Det er selvfølgelig fair nok, hvis det ikke kan gøres fx fredag med tidsindstilling, men hvis det godt kan. synes jeg ikke umiddelbart der er nogen grund til at at de der er heldige med deres avisbud skal have den en dag før os andre.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
12.02.18 12:22
Kære Michael

Kære Michael

Jeg forstår din pointe. Og tænker over det. Denne gang er det heldigvis foreløbigt kun cirka 50, der har klaget over leveringen.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Malene Fenger-Grøndahl
13.02.18 19:06
Så landede Journalisten også
Så landede Journalisten også i min postkasse - dejligt! Tak for indsatsen.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
13.02.18 19:08
Kære Malene

Kære Malene

Tak!

Lad mig afsløre, at jeg sendte dine reklamationer direkte videre til Bladkompagniet, som erklærede, at de ville sætte alt ind på, at det blad havnede i den postkasse :-)

God aften!

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Klaus Wendelboe
14.02.18 15:23
Hej Øjvind - næste gang du
Hej Øjvind - næste gang du har fat i Bladkompagniet, så må du gerne vifte med min adresse. Bladet er ikke dukket op endnu. Det kan skyldes, at jeg er flyttet i december måned og de leverer til min gamle adresse? Har tjekket min privatadresse på DJ's side og her figurerer jeg med min nye adresse.. men derfor kan der jo godt have sneget sig en fejl ind. Satser på at der er styr på det til næste nummer. God dag
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
14.02.18 15:55
Hej

Hej

Tak.

Har du reklameret via formularen?

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Klaus Wendelboe
14.02.18 16:06
Hej Øjvind

Ja.

Hej Øjvind

Ja.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
14.02.18 16:08
Super. Jeg tjekker. Mvh
Super. Jeg tjekker. Mvh
Fremhævet af Journalisten
Kurt Johansen
14.02.18 17:06
Har for en uge siden
Har for en uge siden reklameret via formularen og igen i dag - pointen: - jeg modtager pt heller ikke mere noget blad.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
14.02.18 17:19
Kære Kurt

Kære Kurt

Tak. Den går også direkte videre til Bladkompagniet.

MVh
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
15.02.18 08:29
Kære Klaus (Wendelboe)

Kære Klaus (Wendelboe)

Send mig gerne din rigtige adresse på oeh@journalisten.dk

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
19.02.18 08:05
Så har jeg reklameret igen.
Så har jeg reklameret igen. Får man et stofmærke til klubtrøjen når man ikke har fået partibladet tre søndage i træk?
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
19.02.18 10:46
Kære Michael

Kære Michael

Det skal være sådan, at første gang du reklamerer, får du bladet få dage senere. Jeg tager fat i Bladkompagniet.

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Charlotte Wognsen
19.02.18 11:06
Hej Øjvind,

Hej Øjvind,
Kører I 100 pct Bladkompagniet eller et split med BK/PostNord?
Det er muligt at splitte, hvilket kan øge leveringssikkerheden.
Jeg har prøvet begge dele med "mit" blad.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
19.02.18 12:11
Kære Charlotte

Kære Charlotte

Vi kører stort set kun Bladkompagniet, bortset fra udland. Foreløbigt ligger vi i første omdeling på under 100 reklamationer på 18.000 omdelte eksemplarer.

Tak for tip! :-)

KH
Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
26.02.18 12:02
Status i den spændende
Status i den spændende føljeton: Efter forgæves forsøg tre søndage i træk lykkedes det i sidste uge Bladkompagniet at levere Journalisten til mig. I et brev sendt med Postnord. Ikke særlig overbevisende af et firma hvis kernekompetence skal forestille at være distribution.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
26.02.18 12:55
Kære Michael

Kære Michael

Tak for replik. Det er ikke kun om søndagen, Bladkompagniet omdeler. Men du skal have bladet på en søndag, se udgivelsesplanen, og har du ikke det, skal du reklamere - som du har gjort.

Hvis det derpå ikke lykkes Bladkompagniets egne bude at "ramme" dig, skal de bruge Postnord.

Jeg sender din beskrivelse videre til Bladkompagniet.


Mvh
Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
23.10.18 13:05
Efter en meget vanskelig
Efter en meget vanskelig fødsel lykkedes det i fjerde forsøg at få leveret nr. 1 tilbage i februar. Derefter var der ingen problemer frem til sommer, men så...! Nyt bud på ruten, eller?
Nr. 8 leveret efter to klager, nr. 7 leveret efter fire klager (idet jeg undervejs fik nr. 8 for anden gang) og nu har jeg lige klaget for tredje gang over udeblevet nr. 9.
Det er en grotesk ringe leveringskvalitet, og oveni irriterer det mig voldsomt at modtage et blad i en kuvert med DJ-porto på. Jeg håber meget I får det refunderet af Bladkumpanerne - hvis ikke forstår jeg godt det er attraktivt for dem at ignorere klager indtil nogen på Gl. Strand tager over.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
23.10.18 14:24
Kære Michael

Kære Michael

Tak fordi du orker at brokke dig! :-) Jeg går videre med sagen.

Vi er i tæt dialog med Bladkompagniet omkring de reklamationer, vi får. Det mest effektive er nok at bruge linket:

https://journalisten.dk/side/distribution

Det udløser også en email til DJ om problemet.

Mange venlige hilsner
Fremhævet af Journalisten
Malene Fenger-Grøndahl
23.10.18 14:53
Jeg har oplevet stort set det
Jeg har oplevet stort set det samme. Har efterlyst nr. 9 via formularen for vist en måned siden, men intet er sket...
Fremhævet af Journalisten
Malene Fenger-Grøndahl
23.10.18 14:54
Undskyld, jeg mente for en
Undskyld, jeg mente for en UGE siden...
Fremhævet af Journalisten
Luci Smith
23.10.18 15:30
Bladet kom til tiden, men som
Bladet kom til tiden, men som nu er normen, er de yderste sider krøllet og revet op og det virker som om den har ligget et fuugtigt sted. Amager.
Fremhævet af Journalisten
Øjvind Hesselager
23.10.18 16:50
Kære Malene og Luci

Kære Malene og Luci

Tak for jeres respons.

Jeg tager den videre.

God aften!

Mvh
Fremhævet af Journalisten
Michael Kjærgård
06.11.18 16:26
Så har jeg lige klaget over
Så har jeg lige klaget over udeblevet nr. 9 for FEMTE gang. Får man en pokal så? Eller bare bladet? I øvrigt meget ufikst at I anfører at man kun kan klage over seneste nummer. Det er åbenbart en alt for stor fristelse for Bladkumpanerne til at sylte leveringen længe nok.
Fremhævet af Journalisten