search

HansenPR skifter navn til Hansen Agenda

Lotte Hansens firma skifter navn til HansenAgenda som et naturligt led i firmaets policy-arbejde - der bl.a. handler om et opgør med PR-branchens målgruppefiksering.

Lotte Hansens firma skifter navn til HansenAgenda som et naturligt led i firmaets policy-arbejde – der bl.a. handler om et opgør med PR-branchens målgruppefiksering.

HansenPR skifter nu navn til Hansen Agenda.

»Man skal have noget på hjerte – noget der gør en forskel for samfundet. Det er baggrunden for HansenPR's navneskift til Hansen Agenda,« skriver firmaet i en pressemeddelelse.

Lotte Hansen stiftede HansenPR i september 2010 som et opgør med den udbredte PR-tænkning i at pleje målgrupperne.

»Det har alt for længe været sådan, at virksomheder gør ligesom DR og måler på, hvad folk gerne vil se, og så sender de det. Vi vil i stedet hjælpe vores kunder med at være stolte af det, de faktisk laver,« sagde Lotte Hansen dengang til Journalisten.dk.

Nu skifter firmaet så navn for at understrege den dagsordensættende rolle i det policy-arbejde.

»Vil man sætte en dagsorden og få indflydelse, skal man have noget på hjerte, der gør en forskel for samfundet. Hansen Agendas spidskompetence er at finde grundtonen i firmaer og organisationer og udvikle den til stærke budskaber, der kan sætte agenda – altså være dagsordensættende,« udtaler Lotte Hansen i meddelelsen.

Hun fortsætter:

»Det gavner demokratiet og det giver organisationen indflydelse. Når man udelukkende jagter det, målgrupperne sukker efter, så udvikler man aldrig noget nyt, og man reducerer sig selv til glasur, der smøres på til sidst for at pynte på indholdet.«

Kommentarer
1
Mads Nyvold
15.02.12 13:25
Re: HansenPR skifter navn til Hansen Agenda.. Og?

Øh.

Jeg nyder generelt at høre Lotte Hansen kommentere forskellge samfundstendenser i radioen og fjernsynet. Men jeg har desværre svært ved at se ud fra hvilke kriterier et navneskift af hendes selskab kan begrunde en artikel på journalisten.dk.

Måske har jeg bare misforstået noget, men gruer i så fald for en lavine af net-artikler på Journalisten.dk baseret på pressemeddelelser om andre pr-selskaber, der gerne vil have omtale, fordi de har lavet et navneskifte af den ene eller anden årsag.

I øvrigt tak for en ellers på mange andre punkter fin og velfungerende hjemmeside.

Mvh Mads Nyvold, journalist/redaktør Sermitsiaq og Greenland Oil & Minerals

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen