search

EB udlægger pressenævnskritik som sejr

Ekstra Bladet fik kritik for en rubrik uden dækning i sagen om Humlegården, men avisen hæfter sig ved de mange klager, der blev afvist.

Ekstra Bladet fik kritik for en rubrik uden dækning i sagen om Humlegården, men avisen hæfter sig ved de mange klager, der blev afvist.

»Dette viser, at man ikke kan misbruge Pressenævnet til at forsøge at lukke munden på Ekstra Bladet.«

Sådan skriver chefredaktør Poul Madsen i dag i Ekstra Bladet, efter at avisen modtog kritik af Pressenævnet for at fremlægge en udtalelse fra sundhedsminister Astrid Krag forkert.

I sin løbende dækning af behandlingsstedet Humlegården skrev avisen rubrikken "Sundhedsministeren: Det er forkasteligt", men da sundhedsministeren reelt udtalte sig om nogle generelle problemstillinger, mener Pressenævnet ikke, at der var dækning for en rubrik, der antyder, at sundhedsministeren finder Humlegårdens konkrete sag forkastelig.

Det er da heller ikke den konkrete kritik, der får Poul Madsen til at udtale sig, som han gør. Det er derimod det faktum, at Pressenævnet har afvist alle andre klager, som Humlegården har indgivet, hvilket drejer sig om en lang række artikler.

Poul Madsen ser klagerne som et forsøg på at bruge Pressenævnet til at undslippe den retmæssige kritik og glæder sig over, at det ikke lykkedes.

»Vi tager vores rolle som vagthund alvorligt og vil blive ved med at afsløre plat og svindel,« udtaler han i avisen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen