»Internet is for porn!!,« lyder en af de mest populære brugerskabte animationsvideoer på nettet. Men hvor der før var bred enighed omkring, hvor Internettets største attraktion lå, begynder billedet nu at blive mere broget. Hjemmesiderne sex.com og porn.com er således lige blevet slået af pinden som de dyreste hjemmesider. Det skete, da business.com blev solgt for 1,8 milliarder kroner – over det dobbelte af, hvad der sidste år blev givet for sex.com.
Regina Lynn fra Wired mener, at hvor pornoen tidligere var med til at udvikle webteknologier, er den med Web 2.0 ved at blive hægtet af.
Man kunne tro, at interaktivitet og porno gik godt i spænd, holder pornoindustrien fast i ophavsret og en paranoid frygt for piratkopiering – også selv om pornoindustrien har meget at vinde ved at åbne sig og blive mere brugerorienteret, mener Regina Lynn. Uden mere frihed til brugerne vil pornoen sakke agterud, når Web 2.0 for alvor ruller.
Læs hele artiklen med Regina Lynn på wired.com
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Videoen er ganske rigtig brugerskabt men som 90% af alt det andet hypede Web 2.0 indhold så er grundessensen - i dette tilfælde en velskrevet sang - tyvstjålet fra helt traditionelle professionelle skabere.
Her er det en af sangene fra den populære Broadwaymusical Aveneue Q.