Væksten i kommunikationsbranchen er bremset op. Det viser et rundspørge til 130 kommunikationschefer i Danmark. »Der er ingen grund til panik, men vi går ikke fri af krisen,« siger projektleder i Dansk Kommunikationsforening Lisbeth Eckhardt-Hansen til Journalisten.dk.
Den økonomiske kriser begynder nu så småt også at præge kommunikationsbranchen. Eller rettere: Der er skruet ned for væksten.
Sådan lyder vurderingen fra Dansk Kommunikationsforening, der netop har spurgt 130 af dets medlemmer om udviklingen i branchen.
»Kommunikation er stadig et vækstfag, men der er nu en opbremsning i væksten,« fortæller Lisbeth Eckhardt-Hansen, projektleder i Dansk Kommunikationsforening.
Hun understreger dog, at der ikke er grund til panik
»Vi har stadig nogle bemærkelsesværdige lave arbejdsløshedstal. Men der er også blevet flere opgaver til dem, der er i arbejde. Så vi kommer til at stramme ballerne,« siger hun til Journalisten.dk.
Rundspørgen til de 130 kommunikationschefer viser, at 4 ud af 10 kommunikationschefer har mærket krisen på egen krop. 84 procent mener, at bureauerne bliver hårdest ramt, mens 66 procent regner med, at det især går ud over de nyuddannede.
Ifølge Lisbeth Eckhardt-Hansen er der dog en del arbejdsplader, som bliver hårdt ramt af krisen, hvor man dog freder informationsafdelingerne.
»Ifølge kommunikationscheferne er deres arbejdspladser ofte meget mere påvirket af krisen, end de selv er.«
Ikke desto mindre har en ud af tre kommunikationschefer skåret ned på budgetterne. Og hver femte kommunikationschef har skruet ned for den eksterne hjælp.
Læs også: Svag stigning i ledigheden.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.