Berlingske vil lave spritny radiokanal med SBS

De to tunge mediehuse Berlingske Media og SBS Radio har slået pjalterne sammen i et nyt radioselskab, der vil lave Danmarks nye radiokanal. Hvis de to firmaer får lov at lave den nye kanal, skal den hedde Pop FM, og så skal Berlingske til at lave radionyheder.

De to tunge mediehuse Berlingske Media og SBS Radio har slået pjalterne sammen i et nyt radioselskab, der vil lave Danmarks nye radiokanal. Hvis de to firmaer får lov at lave den nye kanal, skal den hedde Pop FM, og så skal Berlingske til at lave radionyheder.

I dag mandag klokken 12 var der sidste frist for at byde på en spritny radiokanal. Det er to af Danmarks store spillere i mediebranchen gået sammen om at gøre. Berlingske Media og SBS Radio har lavet et fælles radioselskab, som har tilbudt at give DR konkurrence på radiomarkedet.

Planen for kanalen er, at den skal spille popmusik til en bred målgruppe, imens Berlingske Media skal levere radionyhederne.

»Vi har i Berlingske Media en strategi om at kunne udnytte vores indhold på mange forskellige platforme for at sikre en stærk profilering og tilstedeværelse af vores medie-brands, uanset hvor kunderne modtager dem, og om de modtager indholdet på print, mobil, web eller radio. Vi arbejder samtidig på at udvikle interessante partnerskaber for fremtiden. Vi skal ikke være eksperter på alle felter, men finde de dygtigste at samarbejde med på konkrete områder,« siger koncernchef i Berlingske Media Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Nu håber Berlingske Media og SBS Radio, at deres bud vinder i Kulturministeriets "skønhedskonkurrence". Hvis de får lov at stå bag den nye kanal, skal den hedde POP FM, skriver de to virksomheder i en fælles pressemeddelelse.

Det nye radioselskab har fået navnet FM6. Berlingske Media ejer 60 % af selskabet, imens SBS Radio ejer 40 %.

0 Kommentarer