
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
172 medier har modtaget 143,3 mio. kroner i kompensation for tabte annonceindtægter som følge af corona-krisen.
Det skriver Mediawatch baseret på en aktindsigt hos Slots- og Kulturstyrelsen.
Støtten er uddelt i to runder. Første runde, som Journalisten tidligere har beskrevet her, gik til medier, som ikke får redaktionel produktionsstøtte. Her modtog 149 medier i alt 83,9 mio. kroner. Her er de største modtagere Tipsbladet (1,9 mio. kr), Aalborg:nu (1,8 mio. kr.) og Bo Bedre (1,8 mio. kr.).
Anden runde går til medier, som modtager redaktionel produktionsstøtte. Her er alle ansøgninger ikke færdigbehandlede endnu, men ifølge Mediawatch har 23 medier fået i alt 59,4 mio. kr. i denne runde.
De største modtagere her er Børsen (12,9 mio. kr.), B.T. (11,2 mio. kr.), Jyllands-Posten (9,8 mio. kr.) og Politiken (9,6 mio. kr.).
Dermed står medierne – indtil videre – til at modtage færre millioner, end der er sat af i hjælpepakken. Her er afsat knap 240 mio. kroner til at kompensere medierne for tabte annonceindtægter.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.