JP får ny designchef

Erik Ambjørn er netop blevet ansat i en nyoprettet stilling som designchef hos Jyllands-Posten. Han skal give Jyllands-Posten en "klar grafisk identitet" i avis og på net, skriver chefredaktør Pierre Collignon

Erik Ambjørn er netop blevet ansat i en nyoprettet stilling som designchef hos Jyllands-Posten.

Erik Ambjørns opgave bliver at give Jyllands-Posten en "klar grafisk identitet", fremgår det af en pressemeddelelse.

”Vores nye designchef får en nøglerolle i at styrke Jyllands-Postens visuelle udtryk i alt fra printavis til web. Erik skal arbejde for at højne den æstetiske kvalitet af Jyllands-Postens journalistiske produktion, og samtidig får han ansvaret for at indlede et mere strategisk projekt, som sikrer, at Jyllands-Posten får en endnu stærkere og klarere visuel identitet på længere sigt,” siger chefredaktør Pierre Collignon om baggrunden for ansættelsen.

Erik Ambjørn har tidligere været med til at vælge fonte og farver på Politiken, han var med til at starte Berlingskes M/S, og han har relanceret DSB's Ud&Se.

Senest har Erik Ambjørn givet Mandag Morgen et ansigtsløft. Han har sin første arbejdsdag på Jyllands-Posten den 1. februar.

0 Kommentarer