Danmarks største mediekoncern kan efter alt at dømme se frem til et nyt rekordår fra sit norske guldæg, TV 2 Norge. Og der er flere årsager til succesen.
Danmarks største mediekoncern kan efter alt at dømme se frem til et nyt rekordår fra sit norske guldæg, TV 2 Norge. Og der er flere årsager til succesen.
Allerede sidste år leverede Egmont et rekordoverskud i Norge. Men 2011 tegner nu til at slå alle hidtidige rekorder, skriver Jyllands-Posten onsdag.
Årsagen er først og fremmest en formidabel fremgang i reklameindtægterne på 17 pct. og en succesfuld satsning på Premier League, som giver pote for TV 2 Norge, som Egmont ejer halvdelen af.
Alene driftsresultatet er mere end fordoblet i 1. kvartal af 2011. Fra 40 mio. norske kroner til 83 mio. norske kr. Og samtidig er omkostningerne holdt ned epå 19 pct., skriver JP.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.