Blog-netværket Bloggers Delight har købt den største konkurrent, Looklab. Men målet er ikke kun at konkurrere med blogs, det er at konkurrere med de største medier på nettet, fortæller adm. direktør og partner Henrik Akselbo.
»Vi vil være det førende online mediehus i Danmark. Blogs er de nye magasiner. Ved at være de største inden for blogs kan man være en af de store spillere på markedet. Vi er born digital, og det er vores fordel. Vi har en volume, som gør, at vi vil være markedsledere på det digitale område,« siger Henrik Akselbo.
Han ser en klar fordel for Bloggers Delight, når det kommer til at ramme læserne på det, de vil have. Ifølge Henrik Akselbo har blognetværket 600.000 unikke læsere om måneden.
»Den unge medieforbruger er vokset op med, at tingene kommer med det samme. Bloggeren er en privatperson, og derfor er der ikke langt fra afsender til modtager. Det er det, som den moderne medieforbruger forventer. Læserne vil ikke vente på nyt indhold, men vil have det, når de har brug for det,« siger han.
Annoncørerne satser stadig på traditionelle medier
Dog er der stadig udfordringer i kun at udkomme på de digitale platforme. Annoncørerne satser stadig mest på de traditionelle medier, når de skal placere deres investeringer.
»Hvis man kigger, så er vi rigtig langt fremme rent digitalt. Der, hvor jeg ser nogle problemer, er, at annoncørerne ikke følger med over på de digitale platforme i det tempo, de burde. I forhold til hvor meget tid læserne bruger online, så burde det berettige, at vi er langt større, end vi rent faktisk er. Vi har nogle gange svært ved at få folk til at investere i os,« fortæller Henrik Akselbo.
Han tror dog ikke på, at Bloggers Delight kommer til at udkonkurrere de store mediehuse på egen hånd.
»Vi er klart længere fremme digitalt. De store mediehuse arbejder ud fra, hvordan verden så ud dengang, de udviklede deres forretning. De får det sværere og sværere, fordi de stadig halter efter på det digitale. Så på den måde er Bloggers Delight indirekte med til at udkonkurrere dem. Men jeg tror ikke, at vores selskab kan udkonkurrere mediehuse alene.«
Den store svaghed er mændene
Bloggers Delight er det største blog-netværk i Danmark. Men ifølge Henrik Akselbo er der stadig udfordringer. En af de store lige nu er at få de mandlige brugere med på blog-bølgen. 95 procent af læserne hos de blogs, der udkommer under Bloggers Delight, er nemlig kvinder.
»Vores største svaghed rent indholdsmæssigt er klart at ramme mændene. Vi har ikke så meget stof, som henvender sig til mænd. Det skyldes, at der generelt er mindre interesse for blogs, når man er mand. Mænd søger på fagindhold og læser tilfældige blogs, som de finder i deres søgning. Det er dog en stigende tendens, at mænd begynder at komme med på bølgen, og det forsøger vi selvfølgelig at ramme,« fortæller Henrik Akselbo.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.