På blot syv år er antallet af sladderhistorier tredoblet i de danske medier. Det viser en ny opgørelse. Og Danmarks gossipmedie nummer 1 er…
Danskerne kan åbenbart ikke få nok sladder. Eller også har medierne blot indrettet sig efter virkeligheden.
I hvert fald er det i stigende grad gået op for alle danske medier, at sladder sælger.
Det fremgår af en ny undersøgelse af mediernes dækning af de kendte i Danmark, som Jyllands-Posten omtaler i dag.
Kirsten Sparre og Lars Kabel tog i 2001 første gang pulsen på sladderjournalistikkens udbredelse i bogen "Den glade journalistik." Sidste år gentog de kunststykket, og der er sket en voldsom vækst i antallet af gossip-historier.
"Der er tale om en tredobling i antallet af historier. Der er selvfølgelig nogle mellemregninger, men udbuddene af historier er flere, og det er platformene også," siger Kirsten Sparre til Morgenavisen Jyllands-Posten.
Danmarks største gossipmedie, målt på artikelenheder, er i øvrigt TV 2.
Læs også artiklen: Sladderkongen på TV 2 "afsløret"
samt fagbladet Journalistens tema om journalist-sladder.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.