Monocle har fået mod på flere avisudgivelser

I sommer vakte det opsigt, da skaberen af det globale livsstilsmagasin Wallpaper og senest Monocle, Tyler Brûlé, for første gang prøvede kræfter med avismarkedet. Nu gør han det igen.

I sommer vakte det opsigt, da skaberen af det globale livsstilsmagasin Wallpaper og senest Monocle, Tyler Brûlé, for første gang prøvede kræfter med avismarkedet. Nu gør han det igen.

Den 16. december er han på gaden med Monocle Alpino, som også vil kunne købes i Danmark.
Og igen bliver der tale om en avis i såkaldt 'super-sized' format. Men hvor sommerversionen, 'Monocle Mediterraneo', var målrettet feriefolket i Sydeuropa, så vil den nye 72 siders avis være målrettet det alpine skifollk rundt i verden – fra Aspen til St Moritz og Niseko.
Allerede i sommer antydede Monocle over for Journalisten.dk, at mere var på vej. Og eftersom sommerudgaven blev så stor en succes, har man nu skruet op for sidetallet, oplag og distribution af sæson-avisen, der vil være til salg i en periode på otte uger.

"Avisen vil ligne den første udgave, hvad angår måden at få fat på vores læsere i forbindelse med deres vinterferie," fortæller Monocles chefredaktør, Tyler Brûlé.

Monocle Alpino er redigeret af Monocles London-redaktion og indeholder alt tænkeligt til alverdens livsstils-orienterede skifolk med alt fra de forventelige reportager til bud på, hvilke arkitekter der er i stand til at bygge dit favorit ski-resort. Og så selvfølgelig også lige et glimt af forårets mode, som man lige så godt kan begynde at tænke på, mens man står på ski.

Monocle Alpino udkommer i øvrigt også online, hvor man fra den 16. december og frem ugentligt vil transmittere 'The weekly Monocle Winter Series' på Monocle.com

Prisen for Alpino-avisen er sat til 4 pund i Storbritannien og kan desuden købes i lufthavne rundt i verden. I Danmark kommer særavisen til at koste 35 kroner, oplyser Monocle.

0 Kommentarer