MetroXpress og Soundvenue udgiver nyt popmagasin

MetroXpress og Soundvenue udgiver gratis månedsmagasin om popmusik. Magasinet Poplick bygger videre på et onlineunivers, der har levet siden 2010.

MetroXpress og Soundvenue udgiver gratis månedsmagasin om popmusik. Magasinet Poplick bygger videre på et onlineunivers, der har levet siden 2010.

MetroXpress og Soundvenue udgiver et nyt magasin sammen. Magasinet får navnet Poplick og skal udkomme 12 gange årligt i 80.000 eksemplarer.

Den 27. oktober er første blad på gaden, oplyser MetroXpress i en pressemeddelelse.

Magasinet skal have fokus på tidens mest populære musik og de største stjerner, lyder det.

Poplick bygger videre på et onlineunivers af samme navn, som Soundvenue lancerede i april 2010 sammen med MSN Danmark.

Magasinet vil blive uddelt gratis sammen med MetroXpress i København og Århus. Målgruppen er de 18-35-årige.

Soundvenue kommer til at have ansvaret for det redaktionelle indhold, imens MetroXpress skal sælge annoncer. 

»Popmusik bliver ofte betegnet som en 'guilty pleasure'. Men på Poplick tager vi den dybt seriøst og føler absolut ingen skyld, når vi danser amok til Lady Gaga eller får tårer i øjnene til endnu en Nik & Jay-ballade. Vi er bestemt heller ikke alene, så derfor er vi ikke i tvivl om, at Poplick Paper, ligesom vores website, nok skal blive en stor succes,« siger Nanna Schultz Christensen, chefredaktør på Poplick, i pressemeddelelsen.

0 Kommentarer