Berlingske Nyhedsbureau har fået Social- og Integrationsministeriet som kunde, fordi ministeriet vil følge samme nyhedsstrøm som Folketinget. Det er en ny fase for BNB, mener Berlingskes chefredaktør, Jens GrundBerlingske Nyhedsbureau (BNB) har indgået en aftale om at levere nyheder til Social- og Integrationsministeriet fra den 1. februar. Aftalen er kommet i hus som en konsekvens af, at Folketinget i efteråret skiftede Ritzau ud med BNB, forklarer Social- og Integrationsministeriets pressechef, Anni Lundquist.
"Social- og Integrationsministeriet vil gerne have adgang til det samme nyhedsbureau, som Folketinget anvender, derfor har vi indgået en aftale med BNB," skriver Anni Lundquist i en mail til journalisten.dk.
Social- og Integrationsministeriet er samtidig fortsat kunde hos Ritzau.
Berlingske bekræfter aftalen, som chefredaktør Jens Grund ser som indgangen til en ny fase for mediehuset.
”Jeg har hele tiden sagt, at vi med oprettelsen af BNB i første omgang ville koncentrere kræfterne om at skabe en velfungerende nyhedsmaskine til vores mange interne kunder, og at vi på længere sigt også gerne ville have eksterne kunder. Denne nye fase er vi gået ind i i 2013,” skriver Jens Grund i en mail til journalisten.dk.
Han skriver, at nyhedsbureauet ikke er afhængigt af at skulle vokse i højt tempo, men at ministeriets valg af BNB som nyhedsleverandør er en del af en generel tendens til, at bureauet har fået øget opmærksomhed.
”Potentielle kunder er af egen drift begyndt at henvende sig til os,” skriver han.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.