Selv om onlinemediet Kommunikationsforum.dk primært henvender sig til kommunikatører og mediefolk mangler k-forum viden om brugerne, så sitet bliver endnu mere målrettet brugernes individuelle behov. Det siger Kommunikationsforums nye direktør Louise Grau. Hun vil bruge big data til at skaffe sig mere viden om brugerne.
»Vi kan bruge big data til at være mere målrettede og segmenterede, så alle ikke får det samme. Det er et stort indsatsområde for os, og det er superinteressant,« siger Louise Grau.
Louise Grau har i de seneste fem år været chefkonsulent hos Kommunikationsforum og leder af kursusafdelingen. Tidligere har hun arbejdet som kommunikationsrådgiver hos blandt andet RelationsPeople og Dreyer & Kvetny.
Hun overtager direktørstolen fra Timme Bisgaard Munck, der fortsætter som Kforums redaktør.
Kommunikationsforum vil lære brugernes behov bedre at kende ved for eksempel at sammenligne de 18.000 modtagere af nyhedsbrevet med, hvem der tilmelder sig Kommunikationsforums kurser og netværksarrangementer.
»Vi håber, vi får ny viden, så vi kan give vores brugere indhold, der passer endnu bedre til deres interesser. Det kan for eksempel være områder på siden, der handler om netop deres interesseområde,« siger Louise Grau.
Læsemønstre og kurser
Kommunikationsforum har allerede sammenlignet læserne af det redaktionelle magasinstof på sitet med Kforums kursister.
»Vi har set på læsemønstre i vores magasin og sammenstillet det med køb af kurser for eksempel og fundet, at de, som også går på kurser, statistisk er væsentligt forskellige fra de andre læsere,« forklarer Louise Grau.
Kommunikationsforum blev stiftet af kommunikationsbureauet Advice A/S i 1999. I dag er Kommunikationsforum et selvstændigt aktieselskab med indtægter fra stillingsannoncer, bannerannoncer og kursusvirksomhed.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.