Ejere af de nye e-læsere som Kindle og Nook er storforbrugere af aviser. Det viser ny undersøgelse.
Det amerikanske avismarked bør muligvis rette deres markedsføring specifikt mod folk, der ejer en e-læser – eller påtænker at købe en.
Ifølge en ny undersøgelse fra Scarborough Research, så er der i hvert fald stor sammenfald mellem de to grupper.
Folk, der ejer en e-læser eller planlægger at købe en – som for eksempel Kindle eller Nook (og dem er der 9 mio. af i USA) – er stærkt motiverede til også at læse aviser, fremgår det af undersøgelsen, skriver Editor & Publisher.
Ifølge Scarborough læser 78 pct. af alle voksne i husholdninger med e-læsere (og det er omkring 4 mio. amerikanske hjem) trofast avis på print eller på nettet.
Og blandt de amerikanske hjem med e-læsere, så er der 11 pct.'s større sandsynlighed for, at de læser avis regelmæssigt i forhold til alle andre hjem.
Og mens det blot er 27 pct. af alle amerikanske hjem, der har besøgt en amerikansk avis-hjemmeside den seneste måned, så er det hele 41 pct. blandt de voksne, som i forvejen har en e-læser.
Flere resultater her
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.