Folk med e-læsere er vilde med aviser

Ejere af de nye e-læsere som Kindle og Nook er storforbrugere af aviser. Det viser ny undersøgelse.

Ejere af de nye e-læsere som Kindle og Nook er storforbrugere af aviser. Det viser ny undersøgelse.

Det amerikanske avismarked bør muligvis rette deres markedsføring specifikt mod folk, der ejer en e-læser – eller påtænker at købe en.

Ifølge en ny undersøgelse fra Scarborough Research, så er der i hvert fald stor sammenfald mellem de to grupper.

Folk, der ejer en e-læser eller planlægger at købe en – som for eksempel Kindle eller Nook (og dem er der 9 mio. af i USA) – er stærkt motiverede til også at læse aviser, fremgår det af undersøgelsen, skriver Editor & Publisher.

Ifølge Scarborough læser 78 pct. af alle voksne i husholdninger med e-læsere (og det er omkring 4 mio. amerikanske hjem) trofast avis på print eller på nettet.

Og blandt de amerikanske hjem med e-læsere, så er der 11 pct.'s større sandsynlighed for, at de læser avis regelmæssigt i forhold til alle andre hjem.

Og mens det blot er 27 pct. af alle amerikanske hjem, der har besøgt en amerikansk avis-hjemmeside den seneste måned, så er det hele 41 pct. blandt de voksne, som i forvejen har en e-læser.

Flere resultater her

0 Kommentarer