
Louds programdirektør, Simon Andersen, vil ikke kommentere, om kanalen er på vej med et navneskift – et træk, eksperterne i ’Budskab’ vurderer vil være klogt. Foto: Linda Kastrup/Ritzau Scanpix (red. Journalisten)
”Jeg syntes, det var så vildt. Ikke så meget idéen om et navneskift, men at det var til ’24syv’. Så jeg tænkte: ’Ej, det er en and, det er simpelthen for skørt til, at det kan give mening.’ Men så tænkte jeg alligevel, at ’Jo. Jo, det kan måske godt give mening’.”
Sådan siger Karne Lykkebo, managing partner i Geelmuyden Kiese, om første gang hun hørte forlydender om, at Radio Loud er på vej til at skifte navn til 24syv.
I podcasten ’Budskab’ siger hun, at hun er endt med at synes, det vil være en klog strategi for Loud.
”De står med ryggen mod muren og syv pistoler for panden, og så kaster de bare alt over bord, alt vraggods, alt hvad der nogensinde har været: Direktion, værter, formål. Det hele skal bare væk,” siger Karne Lykkebo.
I samme uge, som Radio Loud har fået sønderlemmende kritik fra Radio- og tv-nævnet, forlød det flere steder, at den udskældte ungdomskanal er på vej til at skifte navn til 24syv.
Først blev det omtalt i Frihedsbrevet, hvorfra det bredte sig til sociale medier og til blandt andet Politiken. Louds programdirektør, Simon Andersen, har afvist at be- eller afkræfte, om der er et navneskift på vej, også over for Journalisten og til podcasten ’Budskab’.
Jeg kan ikke forestille mig en mere RokokoPosten-agtig udvikling end den her, hvis @MBrgger har ret #dkmedier #dkpol pic.twitter.com/hKGYYDz3Z0
— Nikolaj Arve (@NikoArve) October 4, 2021
Steffen Hjaltelin, stifter af Hjaltelin Stahl, mener på lige linje med Karne Lykkebo, at det vil være klogt at finde et andet navn til Loud.
”Det er et navn, som er så udfordret, som noget overhovedet kan være,” siger Steffen Hjaltelin, som dog understreger, at det kræver, at ’indholdet følger med’.
Palaver giver god platform
Han fortæller, at han begyndte at ’skraldgrine’, da han først hørte om navneskiftet, og at han godt gad sidde med på de møder hos Loud, hvor de muligvis overvejer det, fordi de sikkert også ’selv er kommet til at grine’.
”Det er simpelthen for tykt,” siger han.
Navnet ’24syv’ har imidlertid en række fordele i forhold til et helt nyt radionavn, mener begge eksperter.
”Hvis det bliver ’24syv’, så kommer der en masser palaver. Så har de en god platform til at sige: ’Det er, fordi vi vil sådan og sådan, og så kan de trække på nogle referencer fra, hvad folk synes er god taleradio,’ siger Karne Lykkebo.
”Det er så utroligt svært at få ørenlyd for et nyt navn og trænge igennem med det. Det tager tid, tid, tid, og det koster penge, penge,” siger Steffen Hjaltelin.
”Når først man har fået idéen, så er det dælme svært at tage et andet navn, med de fordele der er med opmærksomhed og gennemslag på det,” siger han.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.