Et eksperiment på TV2 Fri, hvor man live kan følge, hvilke dyr der spiser en død kronhjort, er gået hen og blevet et seerhit på nettet. De to første dage har flere klikket sig ind på kronhjorten end det mest sete klip på nettet med de succesfulde håndboldherrer.
Det fortæller Jacob Bendixen Andersen, web-tv-chef på TV 2, der er imponeret over interessen.
»Det er overraskende, at så mange har set det,« siger han.
Han vil ikke afsløre de konkrete seertal, blot at tallene for kronhjorten er sekscifrede, og det er tallene for håndboldherrerne ikke.
Jacob Bendixen Andersen forklarer, at han på forhånd var i tvivl om brugerinteressen for projektet. Men når det har vakt stor genklang, handler det om, at optagelserne skildrer naturens drama.
»Det er spændende at følge med i noget over længere tid. Det kan godt være, at der ikke sker noget lige nu, men måske kommer der et dyr forbi om lidt. Der noget suspense i det,« forklarer han.
Nogle kommer ind på siden, fordi den er blevet omtalt på TV 2. Andre har den bare kørende mere eller mindre uafbrudt.
Det er instruktør og fotograf Lars Ostenfeld, der er tovholder på eksperimentet. Han bor i en skurvogn 700 meter fra det døde dyr, og han har øjnene på kameraerne næsten døgnet rundt.
Lars Ostenfeld fortæller til tv2.dk, at der har været dyr forbi – dog ikke til middag.
”Vi har fået besøg. Tre krondyr, hvoraf det ene var en han med gevir, kom frem fra mørket og gik hen mod det døde dyr. De snuste, men stoppede så op og ville ikke gå hen til dyret. De var på stedet i nogle minutter, og så løb de pludselig væk, som om de blev bange for noget,” siger Lars Ostenfeld.
Projektet er inspireret af norske VG's lakseprojekt, hvor man fulgte laksens vandring op ad en elv. Billederne af kronhjorten er en af de første og længste livestreaming-begivenheder af denne karakter i Danmark. Det fortsætter til 23. januar.
(Præciseret 18:30: Kronhjorten er mere set end det mest sete håndboldklip, ikke alle håndboldklip til sammen)
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Kan forklaringen være, at folk ser håndbold på Youtube i stedet? - Mikkel Hansens mål er vist en halv million gange på fire dage - http://youtu.be/EMc8MxXzp88