Ekstra Bladet på vej med tv-serier

Næste måned kan danskerne se en drama-tv-serie produceret specifikt til Eb.dk. Det afslørede ansv. chefredaktør Poul Madsen på New Media Days. Han tror på en eksplosion i web-tv. (opdateret)

Næste måned kan danskerne se en drama-tv-serie produceret specifikt til Eb.dk. Det afslørede ansv. chefredaktør Poul Madsen på New Media Days. Han tror på en eksplosion i web-tv. (opdateret)

Titel og indhold er foreløbig hemmelig. Men næste måned har Ekstra Bladet premiere på deres første større sitcom produceret specifikt til nettet. Og det bliver web-tv af typen, der skal lokke danskerne ind på Eb.dk i alle frokostpauser og alle andre tider af døgnet.

"Der bliver tale om foreløbig 30 afsnit, som får premiere i næste måned. Dernæst kommer der en julekalender," oplyster Ekstra Bladets ansv. chefredaktør, Poul Madsen, til Journalisten.dk.

Tanken er at lave tv-serier eller sitcoms a la Klovn.

"Hvis vi viser to minutters indslag hver dag klokken 12, så kan vi lynhurtigt få et stort publikum," vurderer Poul Madsen.

Den førstkommende serie er tænkt sendt i samarbejde med en fast sponsor, som får et vindue på Eb.dks hjemmeside. Dermed får Eb.dk gratis indhold og en andel i sponsoratet.

"Vi er så gammeldags på Ekstra Bladet, at vi vil kalde det annoncør-tv. Så vi går fuldstændigt åbent ind i det her," siger Poul Madsen.

Udmeldingen fra Ekstra Bladet skal ikke ses som et signal om, at JP/Politikens Hus har skrinlagt de tidligere overvejelser om et køb af TV 2. Omvendt har adm. direktør i JP/Politikens Hus, Lars Munch, tidligere tilkendegivet over for Journalisten.dk, at med de nye tekniske muligheder for at lave tv-kanaler på anden vis, så ligger et køb af TV 2 ikke længere først for.

Poul Madsen gør dog klart, at man ikke kan udlede noget af Ekstra Bladets nuværende webtv-planer og dernæst de mere overordnede planer for JP/Politikens Hus.

"For os er det fuldstændigt uinteressant at blive en del af en broadcast-kanal. Vi vil langt hellere bruge pengene på at udvikle en web-kanal eller en niche-kanal," siger Poul Madsen, der tror på helt nye samarbejder på kryds og tværs i mediebranchen. Og tilmed, at Ekstra Bladet kan blive indholdsleverandør til andre medier.

"Vi vil se en udvikling af helt anderledes produkter og underholdning produceret på en helt anden måde. Og derfor tror jeg, at de, der tør bevæge sig hurtigt nu på web-tv, de har en konkurrencefordel om to-tre år. Men det koster klart penge nu til investeringer," siger Poul Madsen, der er klar til flere annoncør-tv-aftaler næste år.

Læs mere fra New Media Days her.

0 Kommentarer