
Foto: Klaus Holsting
”Du vil indgå i forbundets ledergruppe, og du kommer til at spille en nøglerolle i DJ’s interne og eksterne kommunikation.”
Sådan står der i jobopslaget til stillingen som kommunikations- og pressechef i Dansk Journalistforbund, der kom ud fredag. Dermed er der lagt op til justeringer af forbundets organisering, når kommunikationsafdelingen har fået sin nye leder.
I opslaget kan man læse, at den nye leder skal stå i spidsen for et team, som arbejder med ”kommunikation, presse, organisering, events og overordnet politisk interessevaretagelse”.
Politiker-påvirkning tilbage i K-afdelingen
Siden en strukturændring i 2018 har kommunikationsafdelingen ellers alene koncentreret sig om events og kommunikation til medlemmerne via nyhedsbreve, sociale medier og hjemmesiden.
Ændringen dengang betød, at forbundets arbejde med ekstern kommunikation og PA – at påvirke beslutningstagere, politikere og offentlighed – i stedet skulle placeres i et nyoprettet politisk sekretariat.
”Fordelen er, at det vil gøre os bedre i stand til at gribe de mere aktuelle dagsordener,” forklarede Tine Johansen, daværende næstformand, dengang til Journalisten.
Ansøgningsfrist 1. marts
Men nu rykker flere af de strategiske arbejdsopgaver tilbage i kommunikationsafdelingen, og den kommende kommunikations- og pressechef får flere beføjelser.
Der er ansøgningsfrist til den nyopslåede stilling som ny kommunikations- og pressechef i DJ 1. marts.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.