Designpriser

Videnskab.dk vinder stor designpris

Torsdag eftermiddag blev Danske Mediers Designpriser uddelt. TV 2, Politiken, Videnskab.dk og Føljeton blev hædret

Det kunne betale sig for Videnskab.dk at relancere hele mediets visuelle identitet i marts.

Her til eftermiddag har mediet nemlig vundet Danske Mediers Designpris i kategorien Årets innovative design.

Og det sker på baggrund af ændringerne i marts, hvor Videnskab.dk fik nyt logo og ny visuel identitet på hjemmesiden.

Derudover blev der også uddelt en række andre priser ved arrangementet, hvor vinderne er:

Formidlende formater:

TV 2: ’Stjernerne kan miste alt på Storebæltsbroen’ – en digital fortælling, hvor TV 2 guider læserne igennem en af etaperne af Tour de France i Danmark.

Dataformidling:

Politiken: ’Partnerdrab’ – en større datafortælling, hvor Politiken satte fokus på partnerdrab i Danmark.

Kommerciel kreativitet:

Føljeton: ’Solidaritetsabonnement’ – et abonnementsinitiativ, hvor velbjærgede Føljeton-abonnenter blandt andet kan indbetale til en ”solidaritetskasse”, så værdigt trængende, pensionister eller studerende kan ansøge om rabat.

Særpris:

TV 2: ’Tæt på Tantholdt’ – et dagbogsformat, hvor man følger korrespondent Rasmus Tantholdts dækning af krigen i Ukraine.

 

 

 

0 Kommentarer