Ud & Se tager springet fra togkupe til postkassen

Coronakrisen har sat skub i beslutningen om, at læserne skal kunne modtage passagermagasinet Ud & Se i postkassen. ”Om der kommer 5.000, 10.000 eller 100.000 abonnenter, aner vi ikke”

Fra slutningen af april vil læserne af Ud & Se ikke blot finde passagerbladet i DSB’s stationer og togkupéer. Det vil også være muligt at modtage bladet i postkassen som abonnent.

Det siger Jesper Sehested Lund, administrerende direktør i Piccolo Media, der udgiver Ud & Se for DSB.

Beslutningen om at indføre abonnement er aktualiseret af coronatiden, hvor færre rejser med kollektiv trafik.

”Der er færre passagerer i togene, men nu kan de få bladet sendt hjem, hvis de ønsker det,” forklarer Jesper Sehested Lund.

Har I oplevet, at læserne på grund af corona er blevet mere forsigtige med at tage bladet i hænderne?

”Nej, der er ikke nogen sammenhæng der. Hele oplaget er folieret, så det er et frisk magasin, man sidder med,” forklarer han.

Jesper Sehested Lund fortæller, at Ud & Se løbende har modtaget henvendelser fra læsere, der bad om at få bladet tilsendt. Han siger, at Piccolo Media ikke har sat tal på, hvor mange abonnenter der forventes at komme.

”Vi ser det som en service, hvor flere får mulighed for at læse bladet,” forklarer han.

”Om der kommer 5.000, 10.000 eller 100.000 abonnenter, aner vi ikke.”

Han understreger, at den nye abonnementsordning ikke skyldes, at læserne siver fra Ud & Se.

De seneste læsertal fra 2019/2020 viser, at Ud & Se havde 456.000 læsere. Det læsertal har været stabilt, siden Piccolo Media overtog i 2016, forklarer Jesper Sehested Lund.

”Der adskiller vi os markant fra andre blade i branchen ved, at vi slet ikke har haft nogen nedgang,” siger Jesper Sehested Lund.

Det koster 22 kroner per blad at abonnere på bladet. Prisen dækker porto og administration.

0 Kommentarer