Radio Loud skifter navn til 24syv fra næste år

Radio Loud skifter navn, og Berlingske Media opkøber 91 procent af aktierne, såfremt radionævn godkender det.

Fra det nye år er det slut med navnet Radio Loud. Radiokanalen tager navneskift og hedder fra 3. januar i stedet 24syv.

Det bekræfter Anders Krab Johansen, der er koncernchef i Berlingske Media, over for Weekendavisen.

Desuden vil Berlingske Media købe 91 procent af aktierne i selskabet bag radiokanalen, hvis Radio- og tv-nævnet nikker ja til opkøbet. I øjeblikket har mediekoncernen en ejerandel på 40 procent.

Radioens nye navn ligger meget tæt op ad Radio24syv, der sendte for sidste gang den 31. oktober 2019, efter at Radio Loud vandt et udbud om en dab-kanal foran Radio24syv.

Der har den seneste tid været meldinger om, at Loud skulle skifte navn til 24syv, men torsdag er det første gang, det offentligt bekræftes.

Ifølge koncernchefen er navneskiftet “det smukkeste signal” om, at der er en ambition om at skabe en normbrydende taleradio, hvor der er direkte kontakt med lytterne.

”Radio24syv var den eneste gang i nyere historie, hvor nogen med succes skabte en anden virkelighed på lyd end DR’s, og jeg begræder virkelig, at det blev henrettet af politikerne ved højlys dag.”

”Nu sætter vi alt ind på at finde ud af, om vi med afsæt i et nyt 24syv kan fastholde det alternativ,” siger Anders Krab Johansen til avisen.