Le Gammeltoft stopper på Heartbeats med øjeblikkelig virkning

Både Le Gammeltoft og direktøren for Heartbeats Studio, Peter Stenbæk, forlader deres stillinger i den otte år gamle virksomhed

Den 44-årige radiovært Le Gammeltoft er stoppet på mediet Heartbeats med øjeblikkelig virkning. Det skriver Ekstra Bladet.

Over for Ekstra Bladet bekræfter Allers kommunikationsafdeling, at direktør og stifter Le Gammeltoft er fortid på Heartbeats.

”På vegne af Heartbeats bestyrelse kan jeg bekræfte, at Le Gammeltoft har valgt at opsige sin stilling,” lyder det fra Magnus Hviid, der er kommunikationschef hos Aller Media, i en sms til Journalisten.

Journalisten forsøger at få en kommentar fra Le Gammeltoft, der ikke er vendt tilbage, men på LinkedIn takker hun for rejsen.

I opslaget skriver Le Gammeltoft, at hendes oprindelige mål om at skabe et medie, der skulle gøre op med branchens gamle forretningsmodeller, støtteafhængighed og platforme, er nået.

”Det er lykkedes, og mit mål om at skabe en bæredygtig forretning nåede vi, da vi sidste regnskabsår skabte et positivt resultat. Derfor er det nu tid for mig at søge nye udfordringer,” skriver hun og takker medarbejdere og investorer.

Også Heartbeats bureauvirksomhed, Heartbeats Studio, vinker farvel til direktøren. Bureaudirektør Peter Stenbæk oplyser til Journalisten, at hans tid i virksomheden er forbi.

”Som wingman for Le Gammeltoft er eventyret også slut for mit vedkommende,” skriver han i en mail.

Ejer 20 procent

Forleden præsenterede Heartbeats sit første regnskab med overskud. Til MediaWatch kaldte Le Gammeltoft i den forbindelse væksten for ”helt vild”.

Hun stiftede selv Heartbeats i 2014 og har flere gange markeret sig i debatten som kritiker af modellerne for mediestøtte, som Heartbeats flere gange har søgt og fået afslag på.

I 2019 indgik Heartbeats et samarbejde med Podimo, hvor Heartbeats skulle producere et stort bagkatalog til podcast-tjenesten.

Senere på året blev 80 procent af Heartbeats købt af Aller Media, mens de sidste 20 procent af virksomheden forblev på Le Gammeltofts hænder.

Året efter blev der åbnet en redaktion i Berlin, der dog lukkede igen i al stilfærdighed.

Ikke længere iværksættermedie

Le Gammeltoft blev i januar 2021 sat i spidsen for et panel i Dansk Industri, der skal sætte fokus på, hvordan det bliver lettere for nye virksomheder at vokse sig store og stærke. I Berlingske er hun blevet beskrevet som ”det bedste, der er sket for iværksættere i Danmark”.

Og Heartbeats voksede sig altså større – og i hvert fald økonomisk stærkere i 2021 – og det fik Le Gammeltoft til at udtale, at Heartbeats havde vokset sig fra en iværksættervirksomhed.

”Før var vi de unge, frække iværksættere i mediebranchen, men nu er vi mere en ”umoden etableret SMV” (små og mellemstore virksomheder, red.) Det kræver ledelses- og ressourcemæssigt en omlægning, så der er et fokus på at skulle stramme nogle skruer rundt omkring,” sagde Le Gammeltoft forleden til MediaWatch.

Le Gammeltoft er uddannet cand.mag i Engelsk og Moderne Kultur og Kulturformidling fra Københavns Universitet. Fra 2008 til 2013 var hun vært på sit eget program på P3, ’Unga Bunga’ og har siden 2006 haft en karriere som DJ.

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage
chevron_left
chevron_right