Jysk Fynske Medier har fået nyt logo, hvor ”jfm” bliver skrevet med små bogstaver.
Mediekoncernen Jysk Fynske Medier skifter navn til JFM. Det fremgår af en mail til medarbejderne med overskriften ’Nyt navn, samme mission’. I den står der, at skiftet er resultatet af en lang brandingproces.
Med det nye navn følger også et nyt logo med bogstaverne JFM og en tag-line med ”Det, der binder os sammen”, der skal signalere, at JFM er til stede, hvor livet leves.
Baggrunden for navneskiftet er, at Jyske Fynske Medier – trods navnet – ikke kun opererer vest for Storebælt. For eksempel ejer JFM også Helsingør Dagblad og Hovedstadens Mediehus.
Et kuriosum er, at JFM i forbindelse med navneskiftet skal skifte domæneadresse fra jfmedier.dk til jfm.dk – et domæne, som mediekoncernen har købt af Jørlunde Maskinforretning, der er autoriseret forhandler af traktorer, haveparkmaskiner og snerydningsmateriel.
JFM er landets næststørste private mediekoncern og blev dannet ved en fusion af Syddanske Medier, Jyske Medier og Fynske Medier.
JFM skriver selv deres navn med småt, men Journalisten har besluttet at skrive det med versaler, fordi det er lettere at læse end jfm.